Методична валіза

Аналіз уроку: складові  компетентнісно спрямованого компоненту

Вміння здійснювати системний та систематичний аналіз професійної діяльності є визначальним компонентом автономізаційної компетентності вчителя, та дозволяє фіксувати динаміку розвитку педагога, дати оцінку його фаховій майстерності, виявити типові недоліки тощо.
Є різні методики здійснення аналізу та самоаналізу уроку. Особливо цікавою є методика векторного аналізу уроку ( автор - Мариновська Оксана Яківна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти), яка здійснюється за чотирма компонентами:
-         ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
-         ТЕХНОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
-         РОЗВИВАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
-         КОМПЕТЕНТНІСНО СПРЯМОВАНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
Згідно з технологічними картками здійснення аналізу уроку компетентнісно спрямований компонент уроку оцінюється за наступними складовими:
Активізація пізнавальної діяльності
(оцінюванню підлягає характер організації пізнавальної діяльності на уроці, вміння педагога організувати співробітництво, групову діяльність; застосування активних та інтерактивних методів роботи).
Самостійна пізнавальна діяльність (оцінюванню підлягає вміння педагога організувати самостійно керовану учнями взаємодію, суб'кт-суб'єктний характер пізнавальної діяльності ).
Формування пізнавальної активності (оцінюванню підлягає вміння педагога мотивувати, стимулювати інтерес до предмета, заохочувати учня до активної участі у пізнавальному процесі).
Технологізованість знань  (оцінюванню підлягає вміння педагога забезпечити засвоєння учнями певного алгоритму застосування засвоєних знань (технологізація знань).
Разом із тим О.Мариновська розробила чотирирівневі критерії оцінювання.
  (Детальніше)

Схема аналізу уроку іноземної мови


Схема аналізу уроку іноземної мови

1. Мета уроку визначена (чітко, конкретно, дидактично правильно, недостатньо чітко, неконкретно, дидактично виправдано).
 2. Види (етапи) мовної діяльності (взаємопов'язані, недостатньо логічно послідовно, не послідовно, обумовлені темою і метою уроку, не обумовлені змістом уроку та поставленим дидактичним завданням).
3. Використані методи роботи (ефективні, малоефективні, неефективні, передбачають ознайомлюючий, стандартизуючий, варіантний, комбінований характер мовної діяльності школярів).
4. Прийоми (вступу, активізації, практичного застосування фонетичного, лексичного, граматичного матеріалу, різноманітні, доцільні, стимулюючі активну пізнавальну мовну діяльність учнів, одноманітні, щільні, нестимулюючі).
5.  Учитель застосував (хорові, парні, індивідуальні,  комбіновані  форми  роботи,  які  сприяли,   не сприяли формуванню мовних умінь і навичок).
6.      Використання     аудіовізуальних     способів навчання (магнітофон, програвач, діафільми, епідіаскоп, кінофільм, таблиці, картини і т.д.).
7.  Зворотний зв'язок (достатній, достатній частково, незадовільний).
8.  Темп уроку (високий, уповільнений). Мовною практикою охоплені (всі учні класу, більша частина, менша, окремі учні).
9.  Мовна діяльність школяра (повністю, частково) спрямована на (формування, активізацію, авто­матизацію) умінь та навичок (вимови, аудіювання, діалогічного   мовлення,   монологічного,   читання) (відповідає, частково відповідає, не відповідає визначеній меті уроку).
10.  Мовлення учнів має (рецептивний, репродуктивний, умовно-продуктивний, продуктивний характер), комунікативне (повністю, частково) обумовлене, необумовлене.
11.    Учні   оперують   (фонетичним,   лексичним, граматичним) матеріалом на рівні (слова, речення, репліки, зв'язного висловлювання) з використанням (без використання) навчальної опори (логічних: аналогій, алгоритмів, схем, таблиць; зорових, скла­дових і слухозорових: картин, ілюстрацій, озвучень картини та діафільмів і т.д.).
12.  Учні проявили (стійкі, слабкі, незадовіль­ні) уміння і навички під час оперування лексич­ними  одиницями,   граматичними  структурами  в (алогічних,  відмінних)  ситуаціях усного спілку­вання, читання (про себе, вголос, синтетичного, аналітичного).
13.  Типовими недоліками в мовній підготовці школярів є (недосконала вимова, відсутність фо­нематичного  слуху,   мовної  інтуїції,   обмежений лексичний запас, незнання або недостатнє усві­домлення граматичних структур, недостатні на­вички самостійного мовлення без використання навчальних опор, невміння користуватися стиму­люючими   до   розмови   репліками,   уповільнена мовна реакція і т.д.).
14.   Інтерес учнів до вивчення  іноземної мови (великий, значний, незначний, відсутній).
15.  Урок проведений на високому, невисокому, незадовільному (науковому рівні); методично: гра­мотно, недостатньо грамотно, незадовільно).
Вчителю потрібно:
-         дотримуватись вимог програми;
-         ознайомитись із рекомендаціями інструктивно-методичних матеріалів і методичних посібників із питань;
-         вивчити досвід розв'язання таких методичних проблем у практиці роботи вчителів;
-         звернути увагу на підготовку учнів до уроку, наявність  у  них  підручників,   словників,   зошитів, організація гуртових і парних видів роботи, чіткість і лаконічність формування завдань учням, естетичний, вигляд наочних посібників та ін.;
-         відвідати уроки вчителів у класах;
-         поглиблено самостійно вивчити тему (проб­лему).

Схема поглибленого аналізу уроку


Схема поглибленого аналізу уроку

 І. Цілеспрямованість уроку.
1.    Визначити практичну, виховну, розвиваючу, загальноосвітню цілі уроку.
2.    Встановити відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі, типу уроку та етапу навчання.
ІІ. Структура та зміст уроку.
1.    Назвати етапи уроку.
2.    Співвіднести їх  послідовність і розподіл у часі з поставленими цілями  та віковими особливостями учнів і конкретними умовами навчання.
3.    Дати детальну характеристику зафіксованим етапам уроку.
А. Початок уроку:
-       Визначити форму проведення уроку та оцінити мотиваційний потенціал, відповідність віковим особливостям і рівню мовної підготовки учнів;
-       Сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв’язок з  цільовою установкою уроку;
-       Встановити відповідність використаних прийомів поставленим цілям;
-       Оцінити ефективність використаних засобів навчання;
-       Охарактеризувати мовленнєву поведінку вчителя.
Б. Основна частина уроку ( з урахуванням конкретних ланок уроку):
а) подача нового мовного матеріалу:
-       Визначити адекватність прийомів навчання етапам формування мовленнєвих навичок, труднощам засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;
-       Оцінити рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості  подачі мовного матеріалу, забезпечення мовленнєвої  та розумової активності учнів;
-       Назвати використані прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим цілям;
-       Визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх відповідність віковим особливостям учнів;
-       Оцінити мовленнєву поведінку вчителя;
б) активізація дій учнів у використанні мовного матеріалу:
-       Встановити відповідність мовленнєвих одиниць та послідовності вправ етапам формування мовленнєвих навичок;
-       Визначити співвідношення некомунікативних і умовно-комунікативних вправ та оцінити його раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;
-       Оцінити рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості тренування;
-       Визначити прийоми активізації роботи всіх учнів та оцінити ефективність прийомів з урахуванням вікових особливостей учнів;
-       Встановити зв’язок урочного тренування з виконаним домашнім завданням, оцінити ефективність форм його перевірки;
-       Назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити ефективність та відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;
-       Визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням;
-       Визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
-       Оцінити мовленнєву поведінку вчителя;
в) практика в спілкуванні:
-       Оцінити рівень вмотивованості та ситуативної забезпеченості іншомовного спілкування учнів;
-       Визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;
-       Назвати прийоми активізації роботи всіх учнів;
-       Визначити адекватність прийомів контролю його об’єктам;
-       Встановити зв’язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити ефективність форм його перевірки;
-       Визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
-       Оцінити мовленнєву  поведінку вчителя.
В. Завершення уроку:
-       Оцінити своєчасність і чіткість  пояснення домашнього завдання, його підготовленість проведеним уроком і мотивуючий потенціал;
-       Визначити забезпеченість усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння мовою;
-       Оцінити об’єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.
ІІІ. Результативність уроку:
-       Визначити ступінь успішності виконання плану уроку.
-       Встановити відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та умінь поставленим цілям.
IV. Рекомендації щодо удосконалення уроку.
Залежно від результатів уроків сформулюйте конкретні поради щодо:
-  поліпшення вибору методичних   прийомів навчання;
-           забезпечення вмотивованості і мовленнєвої спрямованості вправ;
-           удосконалення організаційних форм уроку;
-           раціональність використання допоміжних засобів навчання;
-           поліпшення мовленнєвої поведінки вчителя.

Лист спостереження та оцінки уроку іноземної мови в початковій школі


Лист
спостереження та оцінки уроку іноземної мови в початковій школі

Дата проведення ________________    Підручник ______________________
ПІБ вчителя, клас, школа       ________________________________________
Тема уроку  _______________________________________________________
Дидактична мета уроку ______________________________________________
__________________________________________________________________

Фактори, що оцінюються

Оцінювання
1-      низький рівень
2-      середній рівень
3-      високий рівень
1
бал
2
бали
3 бали
1
2
3
4
1. Визначення дидактичної мети  та практичних завдань уроку  вчителем



2. Раціональність розподілу часу між окремими етапами уроку



3. Виконання наміченого плану уроку



4. Ефективність і доцільність використання наочності та ТЗН



5. Ефективність та доцільність відбору дидактичних ігор та ігрових завдань



6. Реалізація основних психологічних  і  санітарно-гігієнічних вимог



7. Рівень педагогічної і методичної майстерності



8. Рівень володіння іноземною мовою  та якість мовлення (автентичність, темп, дикція, образність, емоційність, виразність, правильність).



9. Доцільність використання рідної мови під час уроку



10. Комунікативна спрямованість  окремих етапів  та уроку в цілому



11. Педагогічна культура, такт, зовнішній вигляд педагога



12. Об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів



Загальна кількість балів:




Коефіцієнт розраховується за формулою:
       
де  0,8 – 1,0 – високий рівень;
      0,6 –0,8 середній рівень;
      0,3 – 0,5 – низький рівень

Основні компоненти структури уроку


Основні компоненти структури уроку
(за Вишневським О.І.):
а)організаційна частина;
б)постановка мети та прогнозування результатів навчання;
в)фонетична зарядка;
г)ознайомлення з новим матеріалом і формування навичок (вкл. матеріал попередніх уроків);
д) розвиток умінь (аудіювання, говоріння, читання)
е) домашнє завдання;
ж) підсумки уроку.

Урок вступного курсу

1.     Організаційна частина (1-2 хв.)
2.     Визначення мети уроку ("Навчитись називати...”, "Навчимось висловлюватись про ....”, "...розповідати про....”)
3.     Фонетична зарядка (повторення хором за вчителем)
4.     Усне тренування (30-35 хв) – засвоєння слів та мовних зразків, масові форми роботи – хорове, індивідуально-масове тренування, роботи в парах.
5.     Розрядка.
6.     Техніка написання букв.
7.     Домашнє завдання.
8.     Підсумки уроку.
Урок на початковому етапі навчання
1.     Організаційна частина.
2.     Визначення мети уроку.
3.     Фонетична зарядка (хорова)
4.     Ознайомлення з новим мовним матеріалом.
5.     Формування навичок говоріння.
6.     Розвиток умінь:
а) розвиток діалогічного або монологічного мовлення (індивідуально-масове тренування; робота в парах)
б) читання з метою формування техніки читання (знайомий матеріал; хор. та інд.-мас. тренування)
в) аудіювання – вправи на виконання розпоряджень;
г) письмо (переписування, тренувальні диктанти).
7.     Домашнє завдання.
8.     Підсумки уроку.



Вимоги до уроку іноземної мови

Чи опитується кожний учень з усіх мовленнєвих аспектів (читання, переклад, слова, заучування напам'ять тощо)?
Чи стежить учитель за тим, щоби всі учні справлялися з навчальними завданнями?
  • чи передбачає вчитель спеціальні заходи (наприклад, використання карток для роботи в індивідуальному режимі) для підвищення мовної активності учнів з невисоким рівнем навченості;
  • чи піклується вчитель про організацію допомоги учню, який пропустив урок з поважної причини;
  • чи володіють учні вивченим мовним матеріалом;
  • чи користується вчитель іноземною мовою в розмові з учнями на уроці та в позаурочний час;
  • чи неухильно дотримуються всі вимоги до учнів на кожному уроці;
  • чи охоплені роботою одночасно учні з різним рівнем навченості мові;
  • чи піклується вчитель про те, щоби в учнів не залишалось можливості відволікатись на стороннє, щоб у них були постійно зайняті по можливості й голова, і вуха, й руки, й очі; чи є в учителя додаткові завдання на випадок, якщо залишиться час до дзвінка;
  • чи приділяється увага виробленню навичок вимови в учнів;
  • чи піклується вчитель про міцність лексичних і граматичних знань, умінь і навичок, чи повертається до введених слів, чи організує їх застосування в нових граматичних структурах і ситуаціях;
  • чи готує вчитель учнів до виконання домашніх завдань;
  • чи контролюється робота слабких учнів;
  • чи тримає вчитель у полі зору весь клас, чи допомагає «слабким»;
  • чи домагається вчитель, щоб усі учні записували у щоденник домашнє завдання;
  • чи застосовуються різноманітні форми роботи для активізації уваги учнів;
  • чи використовуються вчителем навчальні ігри;
  • чи користується вчитель безперекладними прийомами навчання;
  • чи систематично перевіряються робочі зошити та зошити з домашнього читання;
  • чи систематично й методично правильно використовує вчитель технічні засоби навчання;
  • чи завершується урок підбиттям підсумків роботи, повідомленням і коментуванням оцінок учнем, чи досить обґрунтовані оцінки за урок;
  • чи є в кабінеті все необхідне для успішної роботи - дидактичний і роздавальний матеріал, таблиці, картинна наочність;
  • чи приділяється увага ідейно-політичному, інтернаціональному й моральному вихованню школярів;
  • чи творчо ставиться вчитель до рекомендацій зразкових планів, чи вміє пояснити, чому він робить так, а не інакше, чого він хотів домогтись у роботі за тим чи іншим планом, чи усвідомлює він зміст навчальних завдань, їх перспективу;
  • чи піклується вчитель про ліквідацію пробілів, чи вимагає, щоб за матеріал, з якого отримано двійку, учень відзвітувався; чи залишаються після уроків учні, які одержали двійку;
  • за що ставиться двійка - за пам'ять чи вміння?
  • чи працює вчитель над розширенням свого світогляду, підвищенням професійної майстерності (вивчає психолого-педагогічну літературу, поглиблює знання й удосконалює навички усного мовлення);
  • яка інформативна цінність і виховна спрямованість додаткового матеріалу;
  • чи перевірив учитель правильність запису домашнього завдання учнями;
  • чи було підготовлено домашнє завдання ходом уроку;
  • чи послужить воно базою для роботи на наступному уроці;
  • чи здійснювався пооб'єктний контроль на даному уроці;
  • чи дотримуються на уроці принципи свідомості, усної основи, комунікативної спрямованості та ситуативної обумовленості мови.
План аналізу уроку
Порядок у класі, чи готові учні до уроку. Доцільність і необхідність технічного унаочення на уроці. Чи підготовлена дошка.
Зв'язок уроку з попереднім.
Ідейно-політична спрямованість уроку. Міжпредметні зв'язки (їх установлення). Використання дидактичних матеріалів.
  • чи відповідають методи навчання змісту матеріалу, задачам уроку й віковим особливостям учнів. Зворотний зв'язок. Індивідуалізація й диференціація завдань для учнів у залежності від їх підготовки. Оцінка знань учнів. Наскільки учні були підготовлені до виконання домашнього завдання;
  • поведінка учнів. Порушення дисципліни та ставлення учня до порушників;
  • поведінка вчителя. Уміння володіти класом, організувати його роботу, підвищити активність, інтерес, увагу учнів. Тон і темп роботи (живий, бадьорий чи млявий, повільний, байдужий). Педагогічний такт,спостережливість, вдумливість, спритність. Авторитет в учнів;
  • результати уроку. Досягнення мети. Виконання плану. Обсяг та якість знань учнів. Виховне, освітнє й розвивальне значення уроку.
Аналіз невдалого уроку
Учитель весь навчальний матеріал викладає сам, учні пасивні.
Учитель у готовому вигляді повідомляє факти, поспішно переходить від одного запитання до іншого, не зважаючи на те, устигають за ним діти чи ні.
Пояснюючи новий матеріал, учитель слухає тільки себе, розповідає монотонно, довгими фразами, без потреби вживає незнайомі дітям слова.
  • учитель не зосереджує увагу учнів на головному, перевантажує їхню пам'ять другорядними деталями;
  • пояснення не переривається запитаннями до класу; учні не вчаться спостерігати, міркувати, узагальнювати;
  • учитель пояснює урок, хоча учні займаються своїми справами;
  • учителя не цікавить, як матеріал сприймається учнями;
  • учитель викладає матеріал тими ж словами, що й підручник, не виходить за рамки підручника;
  • після пояснення новий матеріал не закріплюється, учнів не ставлять у ситуації, де б вони застосовували отримані знання;
  • учні не підготовлені до домашнього завдання попередньою навчальною роботою;
  • учитель нераціонально розбазарює час уроку - довго вичитує спізнілих, готує наочність і необхідні креслення безпосередньо на уроці, «витягає» учня, який явно не підготував урок;
  • учитель під дзвінок наспіх повідомляє домашнє завдання, обмежується повідомленням параграфа та сторінки;
  • учитель устигає пояснити матеріал тільки до половини, інше перекладає на домашню роботу;
  • учитель пропонує завдання, що не вимагають активності мислення, не сприяють розумовому розвитку учнів;
  • учитель ставить запитання з підручника й у тій же послідовності, що й у підручнику;
  • учитель вимагає від учнів механічного заучування, пропонує учням тільки відтворюючі запитання, не ставить перед учнями проблемні, несподівані запитання;
  • учитель неясно (довго та громіздко) формулював запитання, і учень не відразу зрозумів, що мав на увазі вчитель;
  • учитель часто перериває розповідь учнів, не дає зібратися з думками, квапить учня, втручається в його відповідь, починає відповідати за учня, створює обстановку нервозності, псує учням настрій;
  • учитель недбало вислуховує учнів, випитує другорядні деталі, чіпляється за дрібниці;
  • учні не знають, чого від них вимагають.
АНКЕТА
1. Дата:
2. Клас:
3. Прізвище, ім'я, по батькові:
4. Чи з бажанням та інтересом ти приступив до вивчення іноземної мови у третіх і п'ятих класах?
5. А як ідуть справи зараз?
а) іноземну мову вчити не хочу, нецікаво;
б) іноземну мову вчити хочу, але стало нецікаво;
в) іноземну мову вчити хочу й учу з колишнім інтересом;
г) іноземну мову вчити хочу, стало ще цікавіше.
6. Що спонукає тебе вивчати іноземну мову?
а) тому що він стоїть у програмі;
б) учитель завжди цікаво проводить уроки;
в) кожна навчена людина повинна знати хоча б одну іноземну мову;
г) люблю й поважаю свого вчителя;
д) за допомогою мови я довідаюсь багато нового;
е) хочу знати мову не гірше, ніж мої товариші;
є) батьки хочуть, щоб я знав(а) хоча б одну іноземну мову.
7. Чи хотів(а) би ти, щоб у школі не було іноземної мови?
8. Чому ти вибрав(а) німецьку, а не англійську мову?
9. Іноземна мова - легкий чи важкий предмет? Чому?
10. Іноземна мова - твій улюблений чи нелюбимий предмет?
11. Чи хотів(а) би ти серйозно зайнятись іноземною мовою?
12. Чи подобаються тобі уроки іноземної мови? Чому?
13. Що тобі подобається на уроках іноземної мови? Чому?
14. Який урок іноземної мови запам'ятався тобі більше за все?
15. Як ти вважаєш, чи здатний ти до іноземної мови?
16. Чи шкодуєш ти, що вивчаєш німецьку мову?
17. В якому класі в тебе з'явився чи зник інтерес до іноземної мови? Чому?
18. Чи чіпляється до тебе вчитель?
19. Чи достатньо суворий учитель?
20. Чому на уроках приділяється мало уваги?
21. Учитель справедливо ставить тобі оцінки?
22. Що би ти порадив(а) учителю?
23. Чи хотів(а) би ти, щоб у вас був інший учитель іноземної мови?

Цілі уроків:
  • розвиток уваги та спостережливості; розвиток спостережливості й естетичного сприйняття навколишньої дійсності; розвиток естетичних смаків учнів; підбиття підсумків вивчення мови в І чверті; розширення знань про Україну, виховання почуття гордості за свою Батьківщину, за досягнення вітчизняної науки; виховання любові до природи; розвиток почуття колективізму, взаємодопомоги;
  • виховання відповідального ставлення до обов'язків чергового; виховання уважного ставлення до членів сім'ї, додержання порядку та етичних норм поведінки (увічливості, взаємодопомоги);
  • повторити словник учнів із теми за попередні роки й поповнити його; учити вести бесіду й робити повідомлення на тему; підготовка до переказу тексту; підготовка до складання повідомлення з теми; підготовка виразного читання вірша; учити учнів робити коротке повідомлення про прочитане; перевірка підготовленості мови учнів; робота над лексикою (над текстом); учити описувати картину та серію картин; увести нову лексику за темою; подальше розширення словникового запасу учнів із теми; перевірити знання, уміння й навички учнів з вивченої теми; розвивати вміння ставити запитання за текстом; підготувати учнів до бесіди та повідомлення за темою; перевірка домашнього читання за канікули;
  • учити висловлювати власну думку про прочитане; учити обґрунтовувати свою думку, оцінювати прочитане; учити виражати власну думку на основі двох контрастних суджень; познайомитися з життям і творчістю Ґете; учити давати коротку характеристику персонажа й короткий відгук про книгу; учити орієнтуватись у чужому місті;
  • навчити перекладати текст зі словником; навчання монологічної підготовленої (непідготовленої) мови; навчання переказу прочитаного; формування й удосконалення лексичних навичок; вправа на накази; навчити читати фрази; практикувати учнів у відповідях на запитання про зовнішність; практикувати учнів у діалогічній і монологічній мові; тренувати учнів у читанні коротких текстів; удосконалювати навички учнів у читанні; удосконалювати вміння учнів використовувати різні структури в бесіді за ситуацією; розвиток навичок читання та письма; активізація слів; робота над технікою читання та письма; розвиток навичок безперекладного читання; прищеплювання вміння працювати зі словником; розвиток орфографічних навичок; оволодіння мовним матеріалом для опису подвір'я взимку та бесіди про...; робота над піснею; розучування пісні; розвиток розуміння мови вчителя; перевірка засвоєння лексики (мовного зразка); розвиток умінь і навичок виразного читання; розвиток навичок розуміння мови на слух; повторення пройденого матеріалу;
  • формування лексичних навичок (на матеріалі речення, що містить нові слова); уведення звуків ...; уведення нових лексичних одиниць; уведення букв ...; навчити вимовляти звуки; ознайомлення зі словами; освоєння артикуляції звуків; удосконалювати артикуляцію звуків; ознайомити з буквами; відпрацьовування звуків; повторення букв алфавіту й ознайомлення з буквами ... та їх написанням; навчити писати слова з буквою а у відкритому складі; активізувати вживання в мові учнів раніше освоєного мовного матеріалу; пояснення й закріплення нового матеріалу; повторення й закріплення матеріалу; уведення й первинне закріплення нових слів;
  • навчити учнів знайомитись німецькою мовою, використовуючи вирази ...; навчити вести діалог «Знайомство», рекомендуючи співрозмовнику ще кого-небудь; автоматизувати вживання вивченого раніше матеріалу; навчити рахувати до десяти; навчити називати предмети, використовуючи запитання «Was ist das?»; навчити висловлювати свою (не)згоду; навчити виконувати арифметичні дії (додавання) у межах десяти; учити розповідати про себе; навчити повідомляти про свій вік і місце проживання; учити розуміти накази; учити називати предмети; учити називати дату й день тижня; ознайомити з буквами ...; навчити розуміти та вживати лексику класного вжитку; навчити учнів визначати власника предмета; учити розповідати про місце знаходження учнів; навчити розпитувати про вік і місце проживання; удосконалювати мовні вміння й навички; навчити називати предмети ...; навчити розповідати про себе; навчити розуміти накази та прохання; навчити учнів називати дату й день тижня; ознайомити учнів з буквами ...; учити правильно списувати текст; навчити розуміти (та вживати) лексику класного вжитку; навчити вживати нову лексику; тренувати учнів у читанні зв'язного тексту; навчити виражати ...; навчити вести бесіду й будувати зв'язне висловлювання з теми; навчити техніки читання вголос; навчити сприймати на слух зв'язний текст; навчити читати текст і ставити запитання до нього; проконтролювати навички володіння технікою читання; навчити розповідати про ...; учити інсценувати діалог і складати діалог за аналогією; навчити читати текст і вести бесіду за його змістом; розвивати орфографічні навички;
  • навчити вживати іменники ...; навчити вживати дієслова ...; навчити вживати займенники er і sie; тренувати учнів у вживанні модальних дієслів; учити виражати бажання, уживаючи дієслово «wollen»; автоматизувати вживання вказівних займенників;
  • тренувати учнів у вживанні в мові структур групи...; активізація вживання вивчених граматичних структур; уведення граматичної структури ...; уведення наказів ...; ознайомити з уживанням іменників у множині; учити вживати імена-іменники в різних відмінках; повторити та систематизувати вживання іменників у множині; учити вживати в мові імена-прикметники; пояснити утворення ступенів порівняння прикметників і прислівників і навчити вживати їх у мові; учити вживати в мові зворотні дієслова; учити звертатись до кого-небудь із проханням; повторення Futurum; нагадати про вживання тимчасових форм у бесіді та зв'язному повідомленні; повторення множини іменників; пояснити порядок слів у придатковій пропозиції; повторення й систематизація дієвідміни дієслова ...; ознайомлення з елементами словотворення; узагальнити граматичний матеріал (Perfekt).
Автор: М. Хмелинок
Стаття журналу "Відкритий урок: розробки, технології, досвід"

Критерії оцінювання пробних уроків студентів-практикантів


Критерії оцінювання пробних уроків студентів
 Оцінка «відмінно» ставиться за умови, якщо:
-         урок має визначену, послідовно реалізовану дидактичну мету, характеризується логічною, психологічною та організаційною єдністю;
-         на уроці поєднуються колективна та індивідуальна робота учнів, реалізовано диференційований підхід;
-         на уроці використовується комунікативний підхід до вивчення іноземної мови. Використовуються різноманітні засоби активізації пізнавальної діяльності учнів;
-         практикант дотримується вимог професійної етики, володіє грамотним мовленням, вміло використовує ТЗН;
-         практикант вміє доцільно розподілити час уроку.
 Оцінка «добре» виставляється за умов, якщо:
- урок відповідає основним вимогам до уроку, але при цьому:
1) студент не вивив необхідного уміння  в керуванні класом;
2) в процесі проведення уроку допущені порушення пропорцій основних компонентів уроку;
3) недостатньо стимулювалась та використовувалась активність учнів;
4) побудова уроку не відповідала його темі та типу.
 Оцінка «задовільно» виставляється, якщо:
-         студент має утруднення з самостійним проведенням уроку, але основна дидактична мета та план уроку реалізовуються без суттєвих змін;
-         на уроці використовуються ТЗН, але студент не володіє ними достатньо вільно, порушує вимоги техніки безпеки, вимоги до використання наочних посібників, не вміє працювати біля дошки;
-         на уроці недостатньо поєднуються індивідуальна та колективна робота, практикант, працюючи з одним учнем, залишає без уваги клас;
-         практикант відчуває помітні утруднення при проведення уроку, не виявляє методичної ініціативи, не може вийти за рамки конспекту уроку;
-         мають місце мовленнєві помилки, не виправляє помилки учнів.
 Оцінка «незадовільно» виставляється, якщо:
-         практикант припускається помилок у викладі навчального матеріалу, не досягає наміченої дидактичної мети уроку;
-         на уроці не вирішуються виховні задачі;
-         студент не вміє керувати класом, підтримувати робочу атмосферу, дисципліну та порядок;
-         практикант не готовий до проведення уроку.


Вірші та лічилки


Вірші та лічилки
для проведення фізкультхвилинок
та фонетичних зарядок


***
Tick, tack! Guten Tag!
Tick, tack! Guten Tag!

***
Ist das Karin? Ist das Hans?
Ist das Jana? Ist das Franz?
Das ist Karin. Das ist Hans.
Das ist Jana. Das ist Franz.

***
Ich heiße Reiner und du Marie.
Er heißt Willi und Lene sie.
Eins und zwei und drei und vier,
alle, alle turnen wir.
Eins und zwei und drei  und vier
Alle, alle singen wir.
Eins und zwei und drei und vier,
alle, alle spielen wir.

***
Wir spielen und singen,
wir anzen und springen.

***
Hell ist die Klasse
Und weiß ist die Wand.
Schwarz ist die Tafel
Und braun die Bank.

***
Katze will die Maus erwischen,
springt schnell über Bank und Tische.
Husch, husch, husch,  husch, husch, husch.
Mäuschen, Mäuschen, husch, husch, husch.



***
Hopp, hopp, hei, hopp, hopp, hei!
Springt ein Hase schnell vorbei!
Hopp, hopp, hei, hopp, hopp, hei!
Spring er in den Wald hinein!

***
Wie heiß du?
Wie heißt du?
Ich heiße Marie.
Ich heiße Renate.
Ich heiße Sophie.
Mein Freund heißt Jura,
dein freund heißt Schura,
meine Freundin heißt Natascha,
deine Freundin heißt Ljubascha.

***
Eins, zwei, drei,
du bist  frei.

***
Ringel, Ringel, Reihe!
Wir sind der Kinder dreie,
sitzen überm Holderbusch,
rufen alle: Husch, husch, husch!

***
Das ist Mona, das ist Hans,
das ist Uta, das ist Franz.

***
Eins, zwei, drei,
wir tanzen heut , juchhei!
Rechstherum, linksherum,
dideldei, dideldum,
eins, zwei, drei,
wir tanzen heut , juchhei!

***
Mit den  Fußen tripp, trapp.
Mit den Händen klipp, klapp,
mit dem Finger droh ich dir!
Gretel, dreh dich um zu mir!

***
Du und ich, wir gehen zusammen,
du und ich, wir fassen zu.
Rund im Kreise woll n wir tanzen,
Rund im Kreise, ich und du.

***
Eins, zwei, drei, vier,
heute turnen alle wir.
Mit den Händenklapp, klapp, klapp,
Mit den Fußen trapp, trapp, trapp,
Mit den Finger tick, tick, tick,
Mit den Köpfchen nick, nick nick,
Eins, zwei, drei, vier,
heute turnen alle wir.

***
Marsch voran,
Mann an Mann,
Eins und zwei und drei –
Brust heraus, geradeaus,
munter, froh und frei.

***
Alle Kinder  nah und fen,
treiben Sport besonders gern.

***
Schon ist der Winter,
für Große und Kinder,
eins, zwei, drei, vier,
Schlittschuh laufen alle wir.
Fünf, sechs, sieben, acht,
wir machen eine Schneeballschlacht.

***
Nun kommt sie, nun kommt sie,
die schönste Frühlingszeit,
da singen und springen
die Kinder weit und breit.



***
Hinter seinem Türchen
Sitzt ein Krikodil.
Vater will es holen
Mit dem Besenstiel.
Eins, zwei, drei  -
Du bist frei.

***
Pinke pank,
die Puppe ist krank,
sie liegt auf der Bank,
Pinke, panke, pu,
raus bist du!

***
Auf dem ohen Berge,
wohnen sieben Zwerge,
haben sieben Kinder,
haben sieben Rinder,
haben sieben Baume,
haben sieben Raume,
haben sonst noch vielerlei
du bist frei!

***
Eins, zwei, drei, vier,
Alle, alle rodeln wir.
Hurra, ihr Leut,
wir fahren Schlitten heut!

***
Eins, zwei, drei, vier,
unser Zimmer fegen wir.
Eins, zwei, drei, vier,
Staub wischen alle wir.

***
Drachen machen
dumme Sachen
fressen gerne Kuchen,
wer es glaubt,
muß suchen.

***
Eine kleine Spitzmaus
Lief ins Rathaus,
wollte etwas kaufen,
hatte es verlaufen.
A,E,I,O,U –
Raus bist du!

***
Zehn Zigaretten
Hupfen in die Betten,
hupfen wieder raus,
und du bist aus.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Особливості ЗНО-2021 з української: роз’яснення УЦОЯО