Дистанційне навчання

 Дистанційне навчання

Укр.мова.11 клас.   ТЕМА “ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ” (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

І варіант

> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

Лексикологія вивчає:

А слова як частини мови;

Б лексичне значення й вживання слів;

В граматичне значення слів та словозміну.

Діалектні слова – це:

А слова, які розуміють і вживають усі;

Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;

В слова, які використовують

люди певних професій.

Застарілі слова – це:

А слова, які перейшли в українську з інших мов;

Б слова, які використовують люди певних професій;

В слова, які вийшли з активного вжитку.

Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,- це:

А фразеологізми;

Б діалектизми;

В неологізми.

Власне українські слова перелічені в рядку:

А душа, сонце, річка, небо;

Б мати, батько, брат, спільність;

В лелека, мрія, мимохіть, плесо.

Неологізми перелічені в рядку:

А поштамт, ситро, хоровод, інтернат;

Б мобільник, факс, хіт, діджей, субсидія;

В чимчикувати, швендяти, вештатись.

Діалектні слова входять до складу синонімічного рядка:

А гарний, вродливий;

Б смугастий, басаманистий;

В стежка, доріжка.

Слова-терміни вжито в рядку:

А суфікс, діалект;

Б концерт, зірка;

В мовознавство, дзеркало.

> Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

А хоч з лиця воду пий

1 мати досвід

Б як сніг на голову

2 соромитись

В показувати п’яти

3 вродливий

Г з’їсти зуби

4 тікати

5 несподівано

 ІІ варіант

> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

Лексичне значення слова пояснюється:

А в орфографічних словниках;

Б у тлумачних словниках;

В у фразеологічних словниках.

Наукові поняття позначаються:

А діалектизмами;

Б неологізмами;

В термінами.

Неологізми – це слова:

А які вийшли з активного вжитку;

Б які недавно з’явилися в мові;

В якими користуються жителі певної місцевості.

Фразеологія вивчає:

А лексичне значення і вживання слів;

Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

В лексичне значення і вживання наукових термінів.

Фразеологізмом є таке словосполучення:

А побити носа;

Б побити тарілки;

В побити горщики.

Професійні слова перелічені в рядку:

А рекрут, княгиня, перст;

Б стенокардія, хірургія, ін’єкція;

В рука, розмова, двері.

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Варіант 1

Б

Б

В

А

В

Б

Б

А

А-3 , Б-5, В-4, Г-1

Варіант 2

Б

В

Б

Б

В

Б

А

Б

А-3, Б-5, В-1, Г-2

Кількість балів

1

1

1

1

1

1

1

1

4

Олесь Гончар. «Модри Камень»

1.      Ознаки  якого жанру має твір Олеся Гончара «Модри Камень?

2.      Особливості композиції твору «Модри Камень» полягають у наявності основної частини і …

3.      Розповідь протягом усього твору адресована …

4.      У перекладі українською назва твору означає …

5.      Зародження чистого кохання між бійцем-розвідником і словацькою дівчиною в сюжеті твору — це …

6.      Чому Терезина мати була в траурі? 

7.       Про що йдеться в уривку: «…уже був мені не такий чужий, як досі»? 

8.       Що розвідники називали «баяном»? 
9.  Яким словом закінчується новела
?
10. Укажіть назву квітки, образ якої з’являється в останній частині новели. 
11. Який епізод твору є кульмінаційним? 
12. Символом перемоги життя над смертю є образ 

13.   На запитання матері, кого Тереза виглядає, дочка відповідає:”Мамцю м´оя! Пан Бог видить,...

14.   Коли солдат попросився в хату, там порадились, а тоді задзвеніло об шибку:”Мамо, то...

15.   Де ховався Ілля, поки  Я говорив з жінками?

16.   Ілля , вслухаючись у співучу словацьку мову, вигукує вражений, що вони...

17.   Мати просить винести те „радіо”, бо воно...

18.   Хто були мати і Тереза за національністю?

19.    Яка прикрість трапилася з хлопцями в горах?

20.   Модри Камень – це по карті, а бійці називають місто „Мудрий Камень”, бо...

21.   Провівши солдат, Тереза на прощання обіцяє, що...

22.   Коли оповідач повернувся в уже наш Модри Камень, то побачив, що на подвір’ї було тільки...

23.   Що  поліцаї, які прийшли вранці, знайшли на горищі?  

    24. Яка пора року була, коли  відбувались події ?




20.01.2021р.

Укр.мова 11 клас

Складнопідрядні речення (урок 6 )  

1.   Укажіть СПР з підрядним місця *

1 бал

А Я народилася, коли з-під снігу потічки з гір карпатських зашуміли

Б Скрізь, де не гляну, сухі тумани розляглися

В Все одразу вкрилося водою, бо пройшли рясні дощі

Г У саду стояла така тиша, що мимоволі прислухались усі

2.   Укажіть СПР з підрядним часу *

1 бал

А Було так тихо, що навіть шелест листя на ясені здавався великим шумом

Б Навесні, коли з високих гір сходить сніг і наповнює своїм холодом ріки, у карпатських   лісах з’являється Чугайстер

В Кричить так, що аж у вухах лящить

Г Добро завжди перемагало, бо сонцем світиться добро

3.   Укажіть СПР з підрядним способу дії та ступеня *

1 бал

А. Хоч бджолярські книжки меду не носять, а Левко вдарився в читання

Б Земля здалась би пусткою, якби не шелестіли сосни та дуби

В Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдність духу

Г Діти поспішили туди, де спалахнуло сяйво

4.   Укажіть СПР з підрядним порівняльним *

1 бал

А Послухаєм, про що шепочуть клени

Б Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова

В Вогонь то здіймався, то падав, наче дихали груди

Г Сердиться баба на діда так, що іскри сиплються

5.   Укажіть СПР з підрядним причини *

1 бал

А Де є добрі люди, там біди не буде

Б Через те, що у них була тільки латка землі, ніхто довго не слав старостів

В Якби мені черевики, то пішла б я на музики

Г Ліс тихо благословляв свою лісову стежину, що просихала в Сашка на очах

6.   Укажіть СПР з підрядним наслідковим *

1 бал

А Іде осінь-чарівниця, щоб пофарбувати багрянцем ліси

Б Листя горобини з зеленого стало жовтим, так що його важко відрізнити від ягід

В Щоб досягти успіху, треба багато та плідно працювати

Г Кричить так, що аж у вухах лящить

7.   Укажіть СПР з підрядним допустовим *

1 бал

А У метушні людській не помічаю, як проминають і роки, і дні

Б Там ліниво працюється, де пожитку не чується

В Сумно й смутно людині, коли висихає й сліпне уява

Г Розумні й хитруваті були в цього діда очі, дарма що старий-престарий він був

8.   Укажіть СПР з підрядним умови *

1 бал

А Де є добрі люди, там біди не буде

Б Через те, що у них була тільки латка землі, ніхто довго не слав старостів

В Якби мені черевики, то пішла б я на музики

Г Грім ударив так сильно, що шибки повилітали

9.   Укажіть СПР з підрядним мети *

1 бал

А Листя не збиралося набирати жовтої барви, дарма що вже настали холоди

Б Іде осінь-чарівниця, щоб пофарбувати багрянцем ліси

В Коли дочка задрімала, старі тихо ввійшли в хатину й посідали на теплій лежанці

Г Вчені підрахували, що одна сережка дає близько чотирьох мільйонів пилкових зерен

10.               Установіть відповідність *

4       бали

А. Є і руки, і охота, так що ладиться робота

Б  Лукаш хоче надрізати березу, щоб сточити сік

В Там ліниво працюється, де пожитку не чується

Г Завітай навесні, коли синя фіалка в чисте небо погляне здивованим оком

Д  Якби свині крила, то вона б небо зрила

 

1 СПР з підрядним мети

2. СПР з підрядним умови

3. СПР з підрядним часу

4. СПР з підрядним наслідковим

5. СПР з підрядним місця

6. СПР з підрядним причини


11. Установіть відповідність *

4 бали

А. Я знову входжу в коло протиріч, хоч намагаюсь вийти кола

Б. Буду тебе дожидати там, де вишня біла з саду виглядає

В  До оселі зібралося багато людей, щоб послухати віртуозну гру кобзаря

Г  Все одразу вкрилося водою, бо пройшли рядні дощі

Д  Якщо опеньки ранні, буде рання зима

 

1.   СПР з підрядним причини

2.   СПР з підрядним умови

3.   СПР з підрядним місця

4.   СПР з підрядним мети

5.   СПР з підрядним допустове

6.   СПР з підрядним часу



Укр.літ. 11 клас

Тема. Іван Багряний. Роман «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Ідея перемоги добра над злом.

Літературний диктант за змістом твору (І частина)

1.     Як  у творі названо потяг і  куди він прямував?

2.     Навіщо ешелон робив час від часу зупинки? 

3.     Що означає «Й.С.» ?

4.     Чиїм нащадком був головний герой твору та звідки він родом?

5.     У чому суть слова «алярм» згідно твору?

6.     Поясніть спосіб втечі головного героя?

7.     Яка рослина за силою могла змагатися із тигром? 

8.     Ким за дипломом був головний герой?

9.     «Вдень хочеться спати, а вночі — їсти. В обід нерви стають мляві, а вночі нападає ентузіазм. Призвичаєні до певного укладу, вони відчувають, що зійшли з рейок. Створився хаос, — одні вибилися зі сну й з апетиту; не могли вже ні їсти, ні спати, а другі, навпаки, — борюкались, борюкались …» Назвіть причину такого хаосу?

10.                        На скільки років ув’язнено головного героя?

11.                        Що таке «Бамлаг»?

12.                        Скільки діб йшов головний герой тайгою?

13.                        У якої тварини і яку їжу «вкрав»  головний герой, аби врятуватись  від голодної смерті?

14.                        Який предмет  випадково знайшов головний герой у тайзі?

15.                        Який закон тайги озвучив старий Сірко?

16.                        Який крам (тигр) цінився більше і чому?

17.                        Що в оселі Сірків нагадувало про Україну?

18.                        Що називалось на мисливській мові "сікти локшину" і хто це вмів?

19.                       Заливай, Рушай та  Нерпа — хто це?

20.                        До яких хитрощів вдались Сірки, аби ізюбри не вчули запах людей?

21.                        Від якого звіра головний герой вберіг Наталку?

22.                        Яке здивування викликала  у героїв твору гадюка на стежці? Поясніть.

23.                        Яка риса була притаманна обом родинам (Сірків та Морозам)?

24.                        Який знак мав подати старий Сірко, аби головний герой  зробив постріл?

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 2

Тема. Іван Багряний. Роман «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Ідея перемоги добра над злом.

Літературний диктант за змістом твору (ІІ частина)

1.     Перша назва роману, написаного за 14 днів? (Звіролови)

2.      Якого художника згадано у творі в описі осінньої природи? (Врубель)

3.     Що шукав  тунгуз у тайзі? (Літак)

4.     Чому хлопці вчасно не повернулися додому після заготівлі сіна? (Вкусила гадюка)

5.     Чим Наталка приманювала звірів у тайзі?(Сурма)

6.     У якому звірові  Григорій бачив  як «себе загнаного»? (Ізюбр)

7.     Через кого Григорій мало не замерз у тайзі? (Вепр)

8.     Що мається на увазі під словом «злодюжка в однойменному розділі?(Поцілунок уві сні)

9.     Що  зробили Сірки-чоловіки та Григорій перед Святвечором? (Парились у лазні)

10.                       Хто приходив віршувати (щедрувати) до Сірків?(Вони ж самі)

11.                       Чим був дивний потяг «експрес, которій возит дрова і лес»? (Не брали квитки)

12.                       З чого був викладений портрет Леніна у Хабаровську?( Із пляшок)

13.                        Потаюк сказав, що «зараз дурний час». Що малось на увазі? (Час  арештів)

14.                        Кого пригостили хлопці у дорогому ресторані? (Двох дівчат із України)

15.                       Які слова було написано на снігу, які  змусили Григорія хвилюватися? (Фійона Медвину привіт передавала)

16.                       Хто такий Медвин і яка його доля? (Майор, кат)

17.                        Що неодмінно треба робити  при полюванні на кішку (за словами Сірка)?( Щосили кричати)

18.                        Кого на санях зустрів у тайзі Григорій Многогрішний?(Медвина і ще одного начальника)

19.                        Який вихід був у Григорія, аби залишитись живим? (Тікати  за кордон)

20.                        Яке рішення прийняла Наталка стосовно Многогрішного?( Іти з Григорієм)

21.                        Хто супроводжував Наталю та Григорія? (Собака Заливай)

22.                        Що придумали молоді люди у вирішенні своєї мети?(Підпалити копицю сіна, аби відволікти увагу прикордонників)

23.                        Про яку брехню прочитав старий Сірко з газет? (Що знищили банду злочинців)

24.                       Що написав Григорій Многогрішний на снігу?(Судив і присуд виконав я - М.Г.)



Українська література  10 клас

Шановні учні! Пропоную Вам спробувати опрацювати навчальний матеріал  самостійно. 

Укр. мова
§44. Числівник
 Виконати в окремо заведеному зошиті впр.379,  с. 230; впр. 380 с. 231; впр. 385 с. 233
Підготуватися до контрольного  есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення і здивування.
Укр. літ. 
16.03.
Урок літератури рідного краю.  Поети Хмельниччини. Оксана Радушинська.
Завдання. Ознайомись із збіркою Оксани Радушинської  «Любов довготерпить»
18.03
Урок позакласного читання. Володимир Винниченко. Роман «Сонячна машина».
Завдання. Прочитатати  роман В.Винниченка «Сонячна машина» (скорочено).
30.04, 01.04
Контрольна робота №5 (твір). Модерна українська проза.
Підготувати твір на чернетках на одну із тем:
1.    Василь Стефаник – майстер психологічної новели.
2.   Образ панни  - утілення  ідеї вічної жіночності, краси у новелі В.Винниченка «момент».
3.         У нас у кожного свій хрест і своя доля (за новелою Василя Стефаника "Камінний хрест")

Укр. мова.  10 клас

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Відмінювання займенників. Творення й правопис неозначених і заперечних займенників.

Тести

2010 р. ІІ сесія

1. Правильною є форма займенника в словосполученні

А спілкуватися з їми

Б на тім березі ріки

В з твоєго району

Г до нашіх батьків

Д всим підприємцям

2011 р. І сесія

2. Неправильно утворено форму слова у варіанті

А познімали пальта

Б у чистім полі

В усих учасників

Г стежачи за дітьми

Д упродовж доби

2011 р. ІІ сесія

3. Правильно написано всі займенники рядка

А дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо

Б ніщо, будь-який, де-котрий, ніскільки

В будь-що, якийсь, аби-хто, що-небудь

Г нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий

Д будь-хто, якийсь, ніякий, хто-зна-що

2013 р. І сесія

4. Неправильно побудовано речення

А Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Б Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

В За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

Г Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

2013 р. ІІ сесія

5. Правильно написано всі займенники в рядку

А дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо

Б ніщо, будь-який, де-котрий, ніскільки

В будь-що, якийсь, аби-хто, що-небудь

Г нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий

Д будь-хто, якийсь, ніякий, хто-зна-що

2014 р. І сесія

6. Неправильно побудовано речення

А Портретисти прагнуть відтворити настрій і почуття людини.

Б Крим дуже сподобався поетові та присвятив йому багато віршів.

В Музика здатна пробудити в нас і веселі, і похмурі емоції.

Г Актриса майстерно перевтілювалась у свою героїню й ніби жила її життям.

7. Визначити рядок, у якому всі займенники відмінюються, як прикметники:

А Котрий, твій, деякий, інший.

Б Себе, хтось, вони, ніхто.

В Будь-що, вона, наш, всякий.

Г Цей, я, самий, цей.
8. Визначити рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс:

А Ні/хто, казна/який, аби/який, де/що.

Б Аби/хто, будь/чий, котрий/сь, де/хто.

В Казна/що, будь/який, хтозна/що, невідь/який.

Г Де/котрий, аби/який, будь/що, чий/небудь.

9. Визначити рядок, у якому всі займенники в непрямих відмінках мають інші основи, ніж у називному.

А Я, скільки, жодний, чий.

Б Хто, що, ти, він.

В Уся, декілька, мій, котрийсь.

Г Самий, абиякий, той, чиє.

10. Визначити рядок, у якому всі займенники стоять у формі орудного відмінка.

А Нею, ніким, вона, себе.

Б Казна-чим, хтозна-яким, мною, чим.

В Ніхто, чим, ким, я.

Г Моїм, наш, цей, дехто.

11. Визначити рядок, у якому частка ні з усіма заперечними займенниками пишеться разом.

А Ні/хто, ні/з/ким, ні/на/що, ні/в/кого.

Б Ні/ким, ні/що, ні/скільки, ні/котрий.

В Ні/до/чого, ні/в/чому, ні/який, ні/з/чим.

Г Ні/за/що, ні/ким, ні/який, ні/в/кого.

12. Установити відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням.

А Хто, котрий, скільки, що.                                      1 Особові.

Б Вони, ми, вона, ти.                                                 2 Вказівні.

В Хтось, деякий, будь-що, щось.                             З Відносні.

Г Оцей, такий, цей, стільки.                                   4 Неозначені.

 

Укр літ. !0 клас. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня»

Тести

1.     У драмі-феєрії «Лісова пісня» оспівано красу

 А Волині

 Б Буковини

 В Галичини

 Г Слобожанщини

 Д Поділля

2.     У драмі-феєрії «Лісова пісня» порушено всі проблеми, ОКРІМ

 А  війни і миру

 Б  людини і природи

 В  кохання і зради

 Г  добра і зла

 Д  людини і мистецтва

3.     Композиційно твір «Лісова пісня» складається з

А  прологу і чотирьох дій

 Б  трьох дій та епілогу

 В  прологу, двох дій та епілогу

 Г  прологу і трьох дій

 Д  п’яти дій

4.     Міфологічним персонажем твору «Лісова пісня» НЕ є

 А Лісовик

 Б Куць

 В Чугайстир

 Г Перелесник

 Д Водяник

5.     Яка подія драми-феєрії «Лісова пісня» відбувається напровесні?

 А «Той, що в скелі сидить» забирає Мавку

 Б Мавка перетворюється на вербу

 В Лукаш одружується з Килиною

 Г Польова Русалка просить Мавку не жати жита

 Д Лукаш пробуджує Мавку грою на сопілці

6.     Уривок «на їй сорочка з десятки, скупо пошита і латана на плечах, вузька спідничина з набиванки і полинялий фартух з димки, волосся гладко зачесане у дві коси і заложене навколо голови» є портретною характеристикою

 А  Русалки Польової

 Б  водяної Русалки

 В  Лукашевої матері

 Г  Килини

 Д  Мавки

7.     Прочитайте уривок.

Туман на озері білими хвилями прибиває до чорних хащів; очерет перешіптується з осокою, сховавшись у млі. З гущавини вибігає Мавка, біжить прудко, мов утікаючи; волосся їй розвіялось, одежа розмаялась. Який художній засіб у ньому не використано?

 А  порівняння

 Б  персоніфікацію

 В  метафору

 Г епітети

 Д  пестливі слова

8.     Укажіть, кому з персонажів «Лісової пісні» належать подані репліки.

1  Лукаш

2  Мавка

3  Килина

4  Русалка

 

А Сестрице, мушу я! Твоя краса

на той рік ще буйніше запишає,

а в мене щастя як тепер зов’яне,

то вже не встане!

Б  А що ж ми мали тута — голод їсти?

Прийшли купці, купили та й уже.

Велике щастя — дуб!

В  Пісні! То ще наука невелика!

Г  Не гідна ти дочкою лісу зватись,

бо в тебе дух не вільний лісовий,

а хатній рабський!

Д  Ой ті люди

з-під стріх солом’яних! Я їх не зношу!

Я не терплю солом’яного духу!

9.      Суперницею Мавки в драмі-феєрії «Лісова пісня» виступає
А Доля
Б мати Лукаша
В Килина
Г Русалка
Д Русалка Польова

10.  За дядька Лева й Лукаша заступається через наміри Русалки їх залоскотати
А Перелесник
Б Лісовик
В Водяник
Г Мавка
Д «Той, що греблі рве»

11.  Бездуховність й обивательську обмеженість («Лісова пісня» Лесі Українки) утілено в образі
А «Того, що в скалі сидить»
Б дядька Лева
В Лукаша
Г Килини
Д Пропасниці

12.  Слова Я маю в серці те, що не вмирає! належать («Лісова пісня» Лесі Українки)
А Лукашу
Б Перелеснику
В Мавці
Г Русалці Польовій
Д «Тому, що греблі рве»

13. Прочитайте уривок із ремарки драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки.
…молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на йому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими золотистими іскрами.

У цих рядках описується
А Лукаш
Б Водяник
В Лісовик
Г Перелесник
Д «Той, що греблі рве»

14. Жанр феєрія можна означити словами
А музичний, музикальний, ритмічний
Б чарівний, казковий, міфічний
В фантастичний, химерний, непересічний
Г пригодницький, авантюрний, гострий
Д чуттєвий, сльозливий, тонкий

15. Композиційну особливість драми-феєрії «Лісова пісня» вказано в рядку
А розгортання подій упродовж трьох років, кожен з яких різний за настроєм
Б поділ на три дії, кожна з яких починається пейзажем відповідної пори року
В порушення хронологічної послідовності в розгортанні подій
Г перехід із світу людей у світ природи через сни дійових осіб
Д пісенний початок кожної дії сумний, а кінець — оптимістичний

16. Події в драмі-феєрії «Лісова пісня» розгортаються в такій послідовності
А Лукаш одружується — Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Мавка перетворюється на вербу — Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку
Б Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку — Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Лукаш одружується — Мавка перетворюється на вербу
В Мавка перетворюється на вербу — Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Лукаш одружується — Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку
Г Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Лукаш одружується — Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку — Мавка перетворюється на вербу
Д Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку — Мавка перетворюється на вербу — Лукаш одружується

17. Драма-феєрія «Лісова пісня» — зразок
А сентименталізму
Б бароко
В класицизму
Г реалізму
Д неоромантизму

18. Установіть відповідність.

Дійова особа

Репліка

1 Лукаш

А Ой лишенькоІ Іще не починала!
Ой мій упадоньку! Що ж ти робила?
Нездаренько! Нехтолице! Ледащо!

2 Мавка

Б Що лісове, то не погане, сестро, —
Усякі скарби з лісу йдуть…

3 мати Лукаша

В І та вже відьма ? Ба, то вже судилось
відьомською свекрухою вам бути.
Та хто ж вам винен ? Ви ж її хотіли.

4 дядько Лев

Г Та відчепися, відки маю знати?
Я з кодлом лісовим не накладаю
так, як твій рідІ Зрубай її, як хочеш,
хіба я бороню? Ось на й сокиру.

Д Заграй, заграй, дай голос мому серцюІ
Воно ж одно лишилося від мене.

19. Установіть відповідність.

Дійова особа

Вчинок

1 дядько Лев

А ріже свого пальця, щоб урятувати красу Русалки Польової

2 Перелесник

Б перетворює Лукаша на вовкулаку

3 Лісовик

В забирає Мавку під землю

4 «Той, що в скалі сидить»

Г рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу, на яку вона перетворилася

Д захищає дуб від охочих його зрубати

20. Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад

1 риторичне запитання

А О, сліз таких вже вилито чимало, —
Країна ціла може в них втопитись…

2 риторичне звертання

Б Гетьте, думи, ви, хмари осінні!
Тож тепера весна золота!

3 анафора

В Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі.

4 гіпербола

Г Сі очі бачили скрізь лихо і насилля,
А тяжчого від твого не видали…

Д Чи то так у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа?

21. Установіть відповідність.

Образ

Символічне значення

1 Лукаш

А воля, молодість, чин

2 Перелесник

Б старість, поміркованість

3 Водяник

В людина як така

4 дядько Лев

Г єдність людини і природи

Д бездушність, порожнеча

 

22.  Визначте правильне поняття “драма—феєрія”:

А. Драматичний твір, у якому відбувається зіткнення природного й людського, широко використовуються міфічні та фольклорні образи, фантастичні елементи.

 Б. Драматичний твір, у якому переплітаються комічні й трагічні ситуації та події.

В. Драматичний твір, в основі сюжету якого—гострі й непримиренні життєві конфлікти, напружена боротьба сильних характерів, що найчастіше закінчується смер- тю головного героя.

 Г. Драматичний твір, у якому сатиричними і гуморис- тичними засобами змальовано смішне у житті, потвор- ні суспільні й побутові вади.

 23. З якою метою Мавка у драмі під час жатви навмис- не ранить серпом свою руку? Щоб:

 А. Не руйнувати красу Русалки Польової.

 Б. Побути наодинці з Лукашем.

 В. Довести власне протистояння Килині.

 Г. Відвідати лісове товариство.

24. Хто з відомих людей сказав:

«Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої хорої дівчини»?

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Особливості ЗНО-2021 з української: роз’яснення УЦОЯО