Кейс семінарів

Про Кейс-метод

Кейс-технологія — це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчання дисципліни. З методичної точки зору кейс — це спеціально підготовлений навчальний матеріал, що "містить структурований опис ситуацій, що запозичені з реальної практики". Кейси (ситуаційні вправи) мають чітко визначений характер і мету. Як правило, вони пов’язані з проблемою чи ситуацією, яка існувала чи й зараз існує. При цьому проблема чи ситуація або вже мали якесь попереднє рішення, або їх вирішення є необхідним, а тому потребують аналізу. Кейс — це завжди моделювання життєвої ситуації і те рішення, що знайде учасник кейса, може служити як відбиттям рівня компетентності й професіоналізму учасника, так і реальним рішенням проблеми. Як правило, кейси не мають єдиного рішення. Учасник завжди може придумати свій неповторний варіант рішення.
Цінність кейс-технології полягає в тому, що вона одночасно відображає не тільки практичну проблему, а й актуалізує певний комплекс знань, який необхідно засвоїти при вирішенні цієї проблеми, а також вдало суміщає навчальну, аналітичну і виховну діяльність, що безумовно є діяльним і ефективним в реалізації сучасних завдань системи освіти.

Кейси семінарів-практикумів:

Семінар-практикум для вчителів іноземних мов 

“Сучасний урок у парадигмі компетентнісної освіти ”

Програма семінару-практикуму:

09.30-10.00 Зустріч гостей. Реєстрація учасників семінару
10.00-10.10 Мета і завдання семінару-практикуму (А. М. Березовська)
10.10-10.20  Візитка  школи (Н.В.Адамчук)
10.20-10.40 Міні-лекція. Комунікативний підхід щодо вивчення іноземної мови.
 (О.М. Охота.)
10.50-11.35  Урок англійської мови  у 6  класі з теми «My Favourite Food» (О.М. Охота.)
11.40-11.50  Урок  німецької мови як другої іноземної у 7 класі з теми «Der Appetit kommt beim Essen» (О.І.Галіцька)
11.55-12.40  Майстер-клас «Застосування інтернет-технології скрайбінгу для формування національно свідомої та соціально-адаптованої особистості» (О.І.Галіцька)
12.45-13.00   Система роботи із обдарованими та здібними дітьми в умовах  сільської школи. (Смірнова І.О.) 
13.00-13.20  Підведення підсумків семінару-практикуму та затвердження методичних рекомендацій

 

Підсумки  семінару-практикуму. 

Вчителі підвищили рівень умінь та навичок:

  • застосовувати інноваційні процеси в організації вивчення іноземних мов, у плануванні уроків;
  • дидактизовувати навчальні матеріали;
  • добирати форми і методи організації навчальної діяльності, які оптимально відповідають поставленій меті розвитку особистості;
  • ширше використовувати нові інформаційні технології, підходи до процесу навчання під час формування і розвитку комунікативної культури як школярів, так і вчителів;
  • практично опановувати іноземною мовою;
  • забезпечувати індивідуалізацію й диференціацію навчання школярів, застосовуючи сучасні педагогічні технології: навчання у співпраці, проектну методику, нові інформаційні технології, Інтернет-ресурси з метою реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні;
  • створювати реальні, справжні, життєві ситуації під час навчання на уроці іноземної мови, тобто створювати принцип автентичності;
  • сприяти розвитку активного, самостійного мислення учнів, розвивати творчість, пізнавальну діяльність, використовуючи різні види соціальної роботи та різні види завдань.

Матеріали семінару:


Матеріали Галіцької О.І., вчителя німецької мови                                  
Конспект уроку німецької мови  у 7 класі

Тема Der Appetit kommt beim Essen
Підтема:Was essen wir zum Frühstück?
Цілі уроку:
Практична: ознайомити учнів з новою лексикою; навчити називати продукти харчування; вчити висловлюватись по темі, розповідати, що їдять люди на сніданок, опираючись на тексти;
Розвивальна: розвивати комунікативні здібності учнів, розвивати пам’ять, увагу, навички аудіювання, читання та усного мовлення
Освітня: розширювати словниковий запас учнів, поглиблювати знання з теми
Виховна:  розвивати інтерес учнів до вивчення німецької мови, спонукати до комунікації
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
I.        Початок уроку
1. Організаційний момент. Привітання. Повідомлення теми та мети уроку.
Der Lehrer begrüßt die Schüler. Die Schüler nehmen ihre Plätze und der Klassenordner teilt mit, wer heute fehlt und wie das Wetter heute ist. Der Lehrer macht die Schüler mit dem Plan der Stunde bekannt und stellt Ziele für die Stunde. L.: Guten Tag, liebe Freunde! Ich freue mich, euch zu sehen! Heute arbeiten wir zum Thema „Essen“. Alle Leute haben ihre Lieblingsspeisen, nicht wahr? Wir werden heute über unsere Essengewohnheiten sprechen!
Ich hoffe, dieses Thema ist für euch interessant.
Also heute lesen wir einen Text, machen verschiedene Übungen, diskutieren über unsere Essengewohnheiten.
Danach sollt ihr Dialoge „Im Restaurant“ machen.

2. Фонетична розминка. L.: Unsere Aussprache ist sehr wichtig, nicht wahr? Üben wir diese Zungenbrecher! Seid sehr aufmerksam, bitte!

     -     Hört mir zu und sprecht nach.
             Brot und Butter, Marmelade,
             Tee und Kaffee, Milch und Saft
             Kuchen, Torte, Schokolade —
             Vielen Dank, ich bin schon satt!
-          Welche bekannte Wörter gibt es in diesem Gedicht? (Die Schüler beantworten.)
II.                 Основна частина уроку
1.       Введення нових лексичних одиниць. Аудіювання
Виконання вправи 1,2 на ст.53. Учні слухають вимову вчителя і повторюють (читають)  слова та словосполучення за вчителем.
Запис нової лексики у словники.(das Frühstück, zum Frühstück essen,…)
-          Macht eure Vokabelhefte auf und schreibt neue Wörter auf.
2.       Тренування у вживанні нової лексики. Читання.
Виконання вправи 3 на ст.54.
-        Lest kurze Texte und erzähle wie das Frühstück der Personen ist.
Виконання після текстової вправи.- Ergänze die passenden Wörter, bilde die Sätze
Mark                          Brot mit Käse
Lisa             isst          Quark
Florian        trinkt       Tee                                       zum Frühstück
Tanja                          Brot mit Butter und Wurst
                                   Milch
                                   Eier                   
3.       Turnpause
4.       Закріплення лексики. Аудіювання.
Seht euch Video an und sprecht dem Diktor nach.
(Учні дивляться відео та повторюють слова за диктором)

5.       Розвиток навички говоріння. Робота в групах.
Вправа 4, ст.54
«Interview-Spiel»  
-      Jetzt haben wir ein Interview-Spiel. Arbeitet in 4 Gruppen. Jede Gruppe wählt einen Reporter und er befragt seine Gruppe und dann erzählt darüber in der Klasse. Jeder Schüler wählt eine Karte mit Benennungen der Lebensmittel-

Учні об'єднуються у групи, кожна з яких обирає репортера. Він опитує групу та виступає із повідомленням у класі. 
 Reporter  - Was isst du zum Frühstück?
       Sch.1 – Ich esse Ei und trinke Tee zum Früstück.
       Sch.2 -  Ich esse Brot mit Butter und trinke Kakao zum Frühstück.
       Sch.3 -  Ich esse Quark und trinke Milch zum Frühstück.
Reporter  - Sch.1  isst … und trinkt … zum Früstück.
                  Sch.2 ……..
                  Sch.3 ……..

Картки для гри «Інтерв’ю»


Quark, Tee

Brot mit Wurst, Kaffee

Brot, Butter, Käse, Tee

Quark, Milch


Eier, Milch

Eier, Quark, Kakao

Brot mit Butter, Kakao

Joghurt, Quark

Brot mit Wurst, Saft

III.          Заключна частина уроку
1.       Підсумки
-          Wir haben heute sehr gut gearbeitet, neue Wörter gelernt, viel gesprochen und gespielt.
2.       Оцінювання
-          Heute bekommen … … folgnde Noten …
3.       Домашнє завдання.
-            Schreibt die Hausaufgabe auf – Übung 5, Seite 54 (scriftlich), neue Wörter lernen
-          Die Stunde ist zu Ende.Auf Wiedersehen!
-          Mundgymnastik 3. Мовна розминка. Прислів’я про їжу
-          Der Appetit kommt beim Essen. Апетит приходить під час їжі.
-          Hunger treibt den Wolf ins Dorf. Вовка ноги годують.
-          Von sch?nen Worten wird man nichtsatt. Гарними словами ситий не будеш.
-          Wieder Koch, so der Brei. Який кухар, така й каша.
-          In der Not schmeckt jedes Brot. Голод не тітка.
-          Hunger ist der beste Koch. Голод-найкращий кухар.
-          Man lebt nicht, um zu essen, sondern man isst, um zu leben. Живуть не для того,щоб їсти, а їдять для того,щоб жити.
-          Nach dem Essen sollst du stehen oder tausend Schritte gehen.
-          Wenn die M?use satt sind, schmeckt das Mehl bitter. Для ситої миші й хліб гіркий.
-          Wessen Brot ich esse, das Lied ich sing. Чий хліб поїдаю,того й пісеньки співаю.
-          Schwarzes Brot macht Wangen rot. Від чорного хліба рум’яні щічки.

2. Метод «Прес». Закінчи речення.
Das Fr?hst?ck ist
Ohne Fr?hst?ck kann man nicht…
Ich fr?hst?cke um…
Zum Fr?hst?ck habe ich…
Meine Schwester fr?hst?ckt…

5. Обговорення презентації
Учні діляться на дві групи: a) За здорову їжу; b) За смачну їжу.
Man muss richtig essen, das hilft dem Menschen gesund bleiben. Viele Menschen werden krank, denn sie essen nicht richtig. Richtiges Essen beginnt beim guten Fr?hst?ck. Denkt nur, die Kinder haben 5-7 Stunden in der Schule und sie brauchen viel Energie. Man hat aber gez?hlt, dass jeder vierte Sch?ler in die Schule ohne Fr?hst?ck kommt. Manche Sch?ler wollen auch in der Schule nicht fr?hst?cken. Sie wollen auch in der Schule nicht fr?hst?cken. Sie kaufen in der Pause Kuchen oder Konfekt. Man muss auch wissen, dass sie keine Vitamine haben. Viele Vitamine sind im Schwarzbrot, im Fleisch, in Kartoffeln, in Milch und Milchprodukten, in Obst und Gem?se. Richtiges Essen beginnt beim guten Mittagessen. Am Abend soll man nicht viel essen, sonst schl?ft man schlecht. Beim Essen soll man nicht lesen. Das Essen soll nicht sehr hei? und nicht sehr kalt sein. Man soll auch nicht viel essen, der Organismus kann nicht alles verarbeiten, und der Mensch wird dick.


7. Фізкультхвилинка. Виконання пісні супроводжується рухами.
Пісня «Backe, backe Kuchen!»
Backe, backe Kuchen!
Der B?cker hat gerufen.
Wer will guten Kuchen backen,
der muss haben sieben Sachen.
Eier und Schmalz,
Butter und Salz,
Milch und Mehl,
Safran macht den Kuchen gel.
Schieb in den Ofen rein!
9. Знайдіть риму. Findet passende Reime im Gedicht!
Meine liebe Cousine isst gerne (Apfelsine).
Die Tante Renate ist eine (Tomate).
Die Tante Terese isst ein St?ck (K?se).
Meine Mutter sitzt dabei, und isst wie immer ein (Ei).
Und mein Vater, du kannst glauben, isst blaue (Trauben).
Meine Schwester Violine ist eine (Praline).
Und ihr gef?llt, wie schade, doch keine (Marmelade).
Ich habe Hunger, gar keine Durst, drum ess’ ich gerne eine (Wurst).

10. Гра «Скатертина самобранка».
Ведучі: Spielen wir jetzt! Unser Spiel hei?t “Tischlein, deck dich!”.
Zum Beispiel: (перший учасник) Tischlein, deck dich! Ich m?chte eine Limonade. (другий учасник) Tischlein, deck dich! Ich m?chte eine Limonade und einen Lik?r. …



Rezept
Honiglebkuchen
Zutaten
für 3-4 Blech Honiglebkuchen
250 g Honig
250 g Zucker
200 ml Wasser
1 Prise Salz
15 g Lebkuchengewürz
(Zu gleichen Teilen Zimt, Koriander, Nelken, Kardamom, Piment, Ingwer, Sternanis, Pfeffer und Muskat)
8 g Hirschhornsalz
700 g Mehl
Mandeln zum Dekorieren
Mehl zum Ausrollen
Wir backen gern
















honigkuchen-schritt-3.jpg,untitled kf.png,imagesCA4WJZ0M.jpg


















 
imagesCA4WJZ0M.jpg



2) Wortschatzarbeit
a) Zuerst m?sst ihr eine Mannschaft nennen und habt ihr die erste Aufgabe. Ich lese euch die W?rter, die mit dem Thema “Essen“ verbunden sind. Ihr sollt raten, was in der Reihe nicht passt.
-Kaffe -Tee -Milch -Suppe – Mineralwasser
-Braten – H?hnchen – Gem?se – Kotelett – Steak
-Flasche – Teller – Tasse – Kaffe
-Gabel – L?ffel – Salat – Tasse
-Fleisch – Tisch – Eis – Wurst
-Hamburger – Hauptgerecht – K?sebrot – Pizza.
-Wein – Apfelsaft – Torte – Limonade
- morgens – abends – immer – mittags
Beantwortet die Fragen und l?st die Aufgaben
-Welche Nationalgerichte kannst du nennen?
-Was kann man backen?
-Was geh?rt zu gesunder Ern?hrung?
-Was trinken Deutschen ?berwiegend usw.?

Майстер- клас

ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ  СКРАЙБІНГУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-СВІДОМОЇ ТА СОЦІАЛЬНО-АДАПТОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ

Мета майстер-класу:
-         популяризувати досвід роботи щодо застосування інтернет-технології скрайбінгу у процесі формування національно-свідомої та соціально-адаптованої особистості;
-        підвищити рівень компетентності вчителів із питання використання скрайбінгу у навчально-виховному процесі;
-        допомогти педагогам активізувати власний творчий потенціал.
Завдання:
-         розібратися, що таке скрайбінг;
-         познайомитися з різними техніками скрайбінгу;
-         навчитися створювати свою скрайб-презентацію;
-         зрозуміти, як можна використати скрайбінг на уроках ынохемної мови;
-         формувати вміння командної взаємодії.
Після майстер-класу вчителі зможуть:
-         урізноманітнювати роботу учнів на уроці, використовуючи Інтернет-технології;
-         закріпити в учасників навчально-виховного процесу навички критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію;
-         розвивати в учнів конкурентоспроможність та лідерські якості.
Ключове поняття: скрайбінг.
Хід майстер-класу
І. Підготовчо-організаційний етап.
Вправа «Смайлики»
Мета: підготувати учасників до діяльності, створити комфортні умови та гарний настрій.
Обладнання: картки-смайлики.
Хід вправи: всі учасники обирають картку зі смайликом, що відповідає їх внутрішньому стану.

              1                                                        2                                                 3                  
Учитель. Психологи стверджують, що смайлик під № 1 означає зацікавленість, № 2 – задоволення, № 3 – нерозуміння. Саме з такими емоціями ви прийшли на заняття. Згодом картки зі смайликами допоможуть вам об’єднатися в групи.
Вправа «Квітка сподівань»
Мета: сприяти формуванню професійних прагнень учасників майстер-класу.
Обладнання: паперові пелюстки квітки різних кольорів.
Хід вправи: учасники обирають пелюстки, на яких написані незакінчені речення: «Я хочу дізнатися про …», «Я хочу зрозуміти …», «Я хочу навчитися …». Кожен учасник закінчує речення, зачитує вголос свої очікування та наклеює пелюстку на середину квітки.
ІІ. Основна частина. Майстер-клас із застосування інтернет-технології скрайбінгу для формування національно-свідомої та соціально-адаптованої особистості.
1.     Презентація педагогічного досвіду.
Одним із елементів громадянського суспільства, визначальною рисою його зрілості є гарантована свобода доступу до інформації. «Хто володіє інформацією, той володіє світом», – говорив прем’єр-міністр Великобританії Вінстон Черчіль. Сьогодні інформація є стратегічним ресурсом розвитку суспільства.
Ми стоїмо на порозі необмежених можливостей використання комп’ютерів на уроках. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють педагогу виконувати роботу швидко, якісно й ефективно. Для школи це означає зміну пріоритетів. Для вчителя провідною стає мета утвердити в учня прагнення вчитися, розвинути інноваційну особистість, яка стане конкурентоспроможною у час інформаційно-комунікаційних технологій, сформувати патріотичну свідомість школяра. Втрата частиною учнів мотивації до навчання й зацікавленості у власних результатах є болючою проблемою сьогодення. Як же зацікавити школярів навчанням?
Одним із шляхів пробудження інтересу до предмету є використання у навчально-виховному процесі інтернет-технологій, наприклад, відео-презентації у техніці скрайбінг. Моя ідея полягає в тому, що, використовуючи інтернет-технології при викладанні німецької мови, потрібно сприяти розвитку національної свідомості та патріотизму, формуванню активної громадянської позиції школярів.
За інноваційним потенціалом досвід носить інтегрований характер, оскільки передбачає проникнення одних сучасних педагогічних технологій та методик в іншу, спрямованих на формування національної свідомості інноваційної особистості. Це дає можливість самостійно інтерпретувати різні підходи до організації навчального процесу, а не зупинятися на одній технології.
2.     Представлення методики «Скрайбінг».
Мета: розвивати інтелектуальні та творчі здібності, підвищити інтерес до отримання знань та їх практичного застосування, візуалізувати інформацію.
Завдання: донести інформацію, зробити її привабливою для слухача та глядача, допомогти краще її запам’ятати і засвоїти.
Учитель. Скрайбінг – новітня техніка презентації (від англ. «scribe» – створювати ескізи або малюнки), винайдена британським художником Ендрю Парком. Інформація подається через малюнок, створений на дошці або папері, і  супроводжується розповіддю («голос за кадром») про те, що відтворюється. Створюється «паралельний ефект». При перегляді скрайб-ролика працює як зорова, так і слухова  пам’ять, а при його створенні розвиваються уява і мислення. Створення скрайбінгу можна віднести до продуктивних технологій навчання.
      Нова техніка презентації має і плюси, і мінуси. До плюсів можна віднести: оригінальність, лаконічність, образність, продуктивність. Мінуси: технічні труднощі, наявність навичок малювання, трудомісткість процесу.
За манерою виконання скрайбінги бувають:
Ø мальовані – це коли малюють і знімають цей процес;
Ø аплікаційні – для створення презентації використовуються заздалегідь підготовлені фігури, малюнки, текст;
Ø змішані – поєднання малювання та викладання вирізок.
За використанням технології розрізняють:
Ø ручне малювання фломастером, зйомка даного процесу на веб- або відеокамеру, використання мікрофону, монтаж, накладання звуку;
Ø використання спеціальних програм та серверів.
Онлайн-сервер PowToon дає можливість створити скрайб-ролик, використовуючи бібліотеки готових персонажей, загрузити і використати малюнки, накласти звук. Для цього необхідно зареєструватися (можна використати акаунт Google, Facebook чи Twitter). Готовий ролик можна одразу ж завантажити на Youtube.
І все ж таки ручна робота ціниться більше, хоча і потребує великих зусиль.
 Тематика скрайб-презентацій дуже різноманітна: відео на різні теми, рекламні відеосюжети, повідомлення з теми, оживлення подій, створення портретної характеристики   особи. Час залежить від задумки, проте ідеальна тривалість скрайб-презентації від 5 до 9 хвилин.   Скрайбінг у школі можна використовувати на будь-якому уроці і на будь-якому його етапі: пояснення нового матеріалу, перевірка вивченого, узагальнення, рефлексія чи домашнє завдання. Важливо пам’ятати: головне не як малювати, а що.
Типи візуалізації :
Ø малюнки;
Ø піктограми;
Ø символи;
Ø ключові слова;
Ø схеми;
Ø діаграми.
      Скрайбінг може вміщуватися як на одному листку паперу, так і на декількох.
Алгоритм створення скрайбінгу:
Ø вибрати тему (повинна добре ілюструватися);
Ø створити команду, розподілити ролі (режисер-сценарист,  звукооператор, художник, диктор, монтажер);
Ø дібрати матеріал, проаналізувати його, скласти план;
Ø написати сценарій, розбивши його на кадри;
Ø створити ескізи та обговорити їх у команді;
Ø намалювати і зняти на камеру (телефон, планшет, фотоапарат);
Ø скачати відео на комп’ютер і здійснити монтаж, накласти звук, титри в одному із відео редакторів (Windows Movie Maker, Nero, Киностудия Windows Live тощо);
Ø публікація на Youtube.
Пам’ятка «Як писати сценарій?»
1.     Обрати тему.
2.     Зібрати матеріал, відсортувати його (важливо, цікаво, можна намалювати).
3.     Розкадровка тексту (не більше 10 кадрів).
4.     Спростити сценарій.
5.     Речення короткі (до 40 секунд).
6.     Враховувати вік слухачів.
7.     Репетиція.
Пам’ятка «Як малювати?»
1.     Шукаємо скрайбера з креативним мисленням.
2.     Переносимо суху мову сценарію на малюнок (предмет-оригінал, образ-символ, цифри, знаки, стрілки, хмарки, перекреслення, ключові слова)
3.     Не розфарбовувати, тільки контур.
4.     Заповнення слайду зліва-направо, зверху-вниз.
5.     Для аплікаційного скрайбінгу необхідно створити ескіз.
6.     Якщо малюнки в електронному вигляді, можна змоделювати їх на комп’ютері в Power Point.
Пам’ятка «Як озвучити?»
1.     Звук записується в тихому приміщені.
2.     Мікрофон або гарнітура (навушники та мікрофон) підключені до комп’ютера.
3.     Вибір програми для запису (програма Windows «Звукозапис», Free Audio Recorder, Free Sound Recorder, Power Sound Editor Free, Audacity, Онлайн мікрофон).
Пам’ятка «Як знімати?»
1.     Зйомка ведеться у добре освітленому приміщені (світло зверху і спереду, щоб не було тіні).
2.     Камера зафіксована (на штативі) або тримається двома руками, зігнутими в ліктях.
3.     Знімати кожен слайд окремо.
4.     Скрайбер або стоїть, або сидить, максимально відхилившись вліво.
5.     Оператор стоїть позаду художника (зверху-справа).
6.     У кадрі тільки білий лист паперу і малююча рука.
7.     Зйомка на цифрову камеру.
3.     Проведення імітаційної гри.
Учасники об’єднуються в групи з однаковими смайликами
Вправа «Реклама»
Мета: проконтролювати знання учасників з теми, обмінятися досвідом роботи.
Обладнання: надруковані малюнки, фігури, текст, фломастери, папір формату А3.
Хід вправи: обрати та прорекламувати методи і прийоми створення скрайбінгу.
1 група: Тема «Що? Хто? Для чого?»
Текст: Скрайбінг – техніка презентації, автор – Ендрю Парк. Малюнок на дошці чи папері, паралельно голос за кадром.  Задіяні зорова і слухова пам’ять, розвивається уява та мислення. Має плюси і мінуси. Продуктивна технологія.
Необхідні інструменти: папір А4 або А3, маркери, фломастери, олівці, камера для зйомки.
2 група: Тема «Види скрайбінгу за манерою виконання»
Текст: Візуалізація інформації за допомогою ручного малювання та комп’ютерних програм. Ручна робота: малювання, аплікація, змішана. Комп’ютерний варіант: онлайн-сервер PowToon та програма VideoScribe. Інструменти: дошка, папір, фломастери, олівці, набір картинок, камера, мікрофон, комп’ютер, Інтернет (акаунт Google, Facebook чи Twitter; Youtube).
Необхідні інструменти: набір аплікацій в електронному вигляді, комп’ютер, програма   Power Point.
3 група: Тема «Онлайн-сервер PowToon»
Текст: Реєстрація за адресою: powtoon.com. Потрібен логін і пароль або акаунт Google, Facebook чи Twitter. Вибираємо категорію, шаблон, назву. Новий проект: робоче поле, бібліотека (стиль, текст, ефекти, оформлення малюнків, персонажі, неживі предмети, фігури); шкала часу; зберігаємо презентацію, накладаємо звук; попереденій перегляд, експорт на Youtube.
4.     Моделювання.
Учитель. Мною разом з учнями було створено презентації в техніці скрайбінг із використанням онлайн-сервера PowToon.
Перегляд відео-презентації
ІІІ. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
Мета: надати можливість учасникам майстер-класу висловити думку про користь від заняття.
Обладнання: мікрофон, стікери з висловлюваннями.
Хід вправи: учасники розбирають стікери із незакінченими реченнями і по черзі швидко продовжують їх. Говорить тільки той, хто тримає мікрофон, відповідь не коментується, з місця ніхто не викрикує.
·  «Я сьогодні зрозумів(ла)...»
·  «Я мав змогу ознайомитись з ...»
·  «Я зміг порівняти...»
·  «Я дізнався ...»
·  «Я засвоїв...»
·   «Використання ідей освоєного досвіду дозволяє …»
Вправа «Наміри»
Мета:  надати можливість учасникам майстер-класу висловити  власні міркування щодо впровадження  отриманих знань і навиків у власну педагогічну практику.
Обладнання: намальоване сонце на ватмані.
Хід  вправи: у ході вправи  учасники  на промінцях фіксують свої міркування щодо впровадження освоєного досвіду у власну практику.
Учитель. Шановні колеги, ніколи не потрібно зупинятися на досягнутому. Постійний пошук, відхід від існуючих трафаретів дадуть згодом бажані результати і насолоду від праці. Не можна не погодитися зі словами Л.І. Калити: «Учитель, який передає дитині лише знання – це ремісник; той, хто виховує особистість, розвиває творчий потенціал дитини, – справжній митець своєї справи». Пам’ятаймо: УЧИТЕЛЬ – semper tiro (лат.) – ЗАВЖДИ УЧЕНЬ.
 
https://www.youtube.com/watch?v=jUaBA9i46V4&list=UUA1KuDtQapiKD50wk_mVM-Qhttp://maksymmelnyk.ru/sekret-sozdanie-animacionnyx-ili-risovannyx-video-rolikov/ 



Матеріали Охоти О.М., вчителя  англійської мови

Міні-лекція. КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Сучасні вимоги до підготовки кваліфікованого спеціаліста перш за все потребують від нього бути учасником міжкультурної комунікації та мати необхідні комунікативні спроможності в сферах професійного та ситуативного спілкування в усній і письмовій формах, навички практичного володіння іноземною мовою в різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, що обумовлена професійними потребами; та бути спроможним оволодіти новітньою фаховою інформацією через іноземні джерела. Все це підвищує попит на кваліфікованих випускників (фахівців), які вільно володіють іноземною мовою, зокрема мовою міжнародного спілкування. Останнім часом більшість вчителів ставлять перед собою питання, який підхід у навчанні іноземній мові буде найкращим. Необхідно виділити комунікативний підхід, тому що головним його напрямом є навчання мовлення в умовах спілку­вання. Цей підхід визначився в результаті осмислення наукових досягнень в галузі лінгвістики, зокрема комунікативної лінгвістики, психології та теорії діяльності, що знайшло відображення в роботах з психології та методики навчання іноземних мов (О. О. Леонтьєв, І. О. Зимня, Ю. І. Пассов, С. Ф. Шатілов, Г. В. Рогова та інші). Комунікативний підхід є досить ефективним, тому він потребує подальшого вивчення та розвитку.
Згідно із загальноєвропейськими рекомендаціями Ради Європи, метою є не просто вивчення будь-якої мови, а вільне спілкування цією мовою, тобто формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності. До структури комунікативної компетенції належать: мовленнєва компетенція (аудіювання, говоріння, читання, письмо); мовна компетенція (лексичні, фонетичні, орфографічні знання); дискурсивна компетенція; соціокультурна та соціолінгвістична компетенція; стратегічна компетенція. Учень повинен уміти здійснювати усне спілкування, розуміти на слух різну інформацію, логічно структурувати й передавати свої висловлювання, обирати ефективні стратегії для розв’язання будь-якої проблеми. Основними факторами, які впливають на формування комунікативної компетентності, є професійна спрямованість, гуманістичний стиль спілкування, орієнтація на комунікативну культуру як на професійну цінність.
Але необхідно не забувати про наявність у тих, хто навчається, мотиву для здійснення комунікації. Діяльності без мотиву не буває – це є головним у процесі комунікації. Учень  повинен бути зацікавлений у вивченні іноземної мови, він має накопичувати свої знання, вміння та досвід. Комунікативна спроможність розвивається шляхом залучення до вирішення великого кола значущих, реалістичних і досяжних завдань, які мають сенс, успішне вирішення яких викликає задоволення та підвищує їх упевненість у собі
Комунікативний метод навчання іноземних мов базується на тому, що процес навчання є моделлю комунікації. Комунікативний метод навчання мовленнєвої діяльності спирається на п’ять принципів:
1) принцип мовленнєво-розумової діяльності;
2) принцип індивідуалізації при керівній ролі особистісного аспекту;
3) принцип функціональності;
4) принцип ситуативності;
5) принцип новизни.
Комунікативна спрямованість навчання – передумова успіху в практичному оволодінні іноземною мовою. Як показує практика, цьому значною мірою сприяє атмосфера колективного спілкування, організованого на основі комунікативних ситуацій. Ситуації стимулюють до комунікативно-мотивованого виконання мовленнєвих дій, а спілкування в таких ситуаціях дає змогу свідомо засвоїти іншомовний матеріал. Велике значення має діалогічне та монологічне мовлення. У цьому процесі можуть бути задіяні декілька учасників. З позицій комунікативного підходу процес, навчання іноземної мови будується адекватно реальному процесу мовленнєвого спілкування, тобто процес навчання є моделлю процесу мовленнєвої комунікації. Максимальне зближення процесів навчання і реального спілкування за такими найважливішими параметрами, як комунікативно-вмотивована мовленнєва поведінка вчителя та учнів, а також предметність процесу спілкування забезпечується ретельним відбором комунікативно-мовленнєвих намірів, тем, ситуацій, які віддзеркалюють інтереси та потреби школярів. Потрібне спілкування – емоційно забарвлене, пронизане переживаннями, що приносить радість, зацікавленість і створює передумови успіху як у навчанні, так і в повсякденному житті.
Сучасна ситуація в країні доводить, що попит на висококваліфікованих спеціалістів, які вільно володіють іноземною мовою підвищується щороку. Найбільшу ефективність у навчанні іноземної мови учнів має комунікативний підхід, саме він сприяє формуванню в них комунікативної компетентності, впливає на їхній світогляд, систему цінностей, уміння мислити.

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ У 6 КЛАСІ
Тема: My Favourite Food
Цілі:
Практичні:
·         удосконалювати лексичні навички по темі;
·         активізувати лексичний матеріал по темі;
·         удосконалювати навички говоріння, письма, читання;
·         навчити вести міні-діалог-розпитування;
·         удосконалювати граматичні навички у вживанні Present Simple в розповідних, заперечних і питальних реченнях.
Освітня: розширити кругозір учнів.
·         розширити знання учнів про класифікацію продуктів харчування.
Розвиваючі:
·          розвивати мовну здогадку і мовленнєву реакцію учнів;
·          розвивати навички аудіювання, читання, письма, говоріння;
·          розвивати лексичні навички;
·          розвивати граматичні навички;
·          розвивати фонетичні навички;
·          розвивати самостійність у праці.
Виховні:
·         виховувати почуття ввічливості, чуйність у стосунках з товаришами;
·         виховувати любов до англійської мови.
Обладнання уроку: дошка, роздатковий матеріал handouts, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І  Організація класу.
    Привітання
 а) T: Good morning, children!
      I am glad to see you!
      Who is on duty today?
       What day is today?
       What date is it today?
       Who is absent today?
 б) Введення в іншомовну атмосферу.
      Warming-up.
     T: How do you feel?
      P1: I feel happy.
Основна частина уроку
ІІ Повідомлення теми уроку.
T: Look at the blackboard! Учні бачать малюнки і називають їх.
 You can see a proverb on it.
    Who will read it?
P1: “Don’t live to eat, eat to live”.
T: Thank you! So the topic of our lesson is “My favourite food”.
     The proverb on the blackboard is the motto of our lesson today.
Today we are going to revise the words on the topic, practice and develop writing, reading, speaking, listening, grammar, phonetic skills.
Do you know some proverbs about food?
P1: As hungry as a hunter.
An apple a day keeps the doctor away.
III Фонетична зарядка.
  I have a basket.  You have to put some food into the basket but what food you have to guess.  Take the envelope and guess the riddles about food.

It’s a vegetable. It’s round and yellow.
It makes you cry when you try.  (An onion)

It's a long, orange vegetable. Rabbits like it.
(A carrot)

It’s white. You like to drink it.
We get it from the cow.  (A milk)

It’s not a vegetable, not a fruit.
It is cold and sweet. It is made of milk. (An ice-cream)

It’s oval and green.
It’s a vegetable. (A cucumber).

It is long and yellow fruit. It is sweet and tasty. It grows in the tree.
Monkeys like to eat it. (A banana).

It is a vegetable. It is red.
(A tomato).
ІV Повторення і активізація лексичного матеріалу по темі.
T: Let’s make a mind-map with the word “FOOD”.
What words do you associate with food?
Look at the blackboard. You task is the following: say a word, come to the blackboard and write your word.
Учень називає слово, підходить до дошки, записує називаючи слово і пояснює свій вибір.
P1: A banana is a fruit.
P2: A carrot is a vegetable.
P3: Coca-Cola is a drink.
P4: Bacon is meat.
Lexical drills.
Teacher: And now I’ve got a very funny rhyme for you. You’ll finish the lines like real poets. Are you poets? Let’s see.
I am Sam. I like … (jam)
I am Bruce. I like … (juice)
I am Sophie. I like … (coffee)
He is Tony. He likes … (macaroni)
She is Betty. She likes … (spaghetti)
He is Lee. He likes … (tea)
Presenting Vocabulary and Practice
Ознайомлення з новою лексикою: either, cornflakes, bones, vitamins, important, wealth.
Check on homework
T.  You wrote about your favorite Ukrainian dishes. Read the ingredients of your dish and we try to guess it. But firstly I want to revise them.
. Guess the dish.
Some pupils have hometask-- to tell about the dish but they will not name  it. Listen to them very carefully and guess what is it.
The class listen to 4 pupils and answer after their descriptions.
Best of all I like healthy food. Firstly I take some vegetables, wash them and cut. Then we have to put some salt and pepper. After that I add a little oil and mix. It’s a very tasty dish. What is it?
(Salad)
My taste is alike to yours. We can buy this food easily in the shop. But you can cook it yourself.  We have to wash and peel potatoes. Then we slice them and fry every piece into the pan with a lot of oil. Take out  red-  yellow snacks and air. What is it? (Chips)
Everyone has eaten my dish. Your and my mum prepare it. She takes meat, boils it. After that she puts peeling vegetables. Mum adds some salt, pepper. At the end she puts some sour- cream. It is delicious red- coloured dish. What is it?
(Borsch)
It is Ukrainian dish. I help my mum to do it. Firstly we boil leaves of cabbage and  rice. We have to grind carrot and cut some onion. Frying  we mix them with rice and meat. Put salt, pepper. Then we put this mass into the cabbage leaf and boil 1 hour with tomato pasta. We eat this dish with sour- cream. What is it?
(Holubtsi)
I.         Розвиток навичок письма .
Учні отримують завдання на малюнках овочів та фруктів.
T: 1. Eating carrots is                                               a) getting colds
2. Fish is good for                                                b) live long
3. Eating cheese at night makes you                    c) good for eyes
4. Garlic keeps you from                                     d) sleeping
5. Drinking coffee keeps you from                      e) your stomach
6. Yogurt makes you                                            f) dream
7. An apple a day keeps                                       g) the brain
8. Warm milk helps you                                       h) the doctor away
9. A cup of tea settles                                           i) go to sleep
1. c   2. g    3. f     4. a    5. d    6. b    7. h    8. i   9. e
2.Read and circle the correct answer to complete the sentences.
1)      Father sometimes ____________.
a)       is eating borshch, b) was eating borshch , c) eats borshch
2)      Taras and Borys ____________ breakfast.
a)       have, b) had, c) are having
3)      Next week our family _____________ to the Cooking Festival.
a)       will go, b) shall go, c) are going
4)      The boys _________ chicken  with rice.
a)       like, b) likes, c) will  like
5)      I ________ noodle soup.
a)       doesn't like, b) don'tlike, c) am not liking
6)      They always _________cereal, toasts and drink  a glass of milk.
    a ) eats, b) eat, c) are eating
VI  Фізкультхвилинка.
T: Now, children, let’s relax and sing the song  .
      Учні із вчителем співають пісню  у супроводі мелодії, яка звучить на комп’ютері і виконують команди за ним.
     Подання тексту для читання
1) Pre-Reading Activity
T: It's reading. Open your books on page 57, exercise 6. But at first let's read the words at the blackboard then write them  on your  vocabularies.
2) Reading -  page 57, exercise 6
T: Read the text.
3) Post-Reading Activity
Agree or disagree  Ex 7 p 58
  VII  робота в групах.
T: As you know all nouns are divided into two groups: countable and uncountable. Countable nouns are things that you can count and they have a singular and plural form. Uncountable nouns are things that you can’t count and they have only a singular form.
There is so much food in our shop. Help me please to do shopping.
I have two bags and you must put things from shop shelves into correct bag.





















Uncountable
 

 










countable
 
Thanks for your help!
VIII  Розвиток навичок діалогічного мовлення.
Учні складають міні-діалоги, працюючи в парах, і запитують один одного, що їм подобається і ні.
T: So, pupils, work in pars asking each other.
P1: What do you like?
P2: I like bananas, carrots, bacon.
P1: What don’t you like?
P2: I don’t like milk, fish, eggs.
XI  Розвиток граматичних навичок і говоріння.
      Учні розказують, про що вони дізналися.
P1: Dima likes … .
       Dima doesn’t like … .
 P2: Sasha likes … .
        Sasha doesnt like … .
 Заключна частина уроку
IX  Повідомлення домашнього завдання.
       T: Your homework for the next lesson is on handouts – ask the members of your family about their favourite food and fill in the table.
X  Виставляння оцінок, їх мотивація.
         T: Today you were active and have worked well. So your marks are:
XI  Підбиття підсумків.
  T: So, today at the lesson we have spoken, written, listened to the text, sung a song, done many tasks.
       Tell me now, at the end of the lesson how you feel.
   P1: I feel tired.
 XII  Закінчення уроку.
         T: The lesson is over!
              Thank you! Good-bye! 

Матеріали
Смірнової І.О.., завуча з НР


СИСТЕМА РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Обдарованість, з точки зору біології, — це вияв розумових, художніх, фізичних можливостей людини, які значно перевищують середній рівень. Народження обдарованої дитини визначається спадковістю, а її розвиток — навчанням і вихованням. Обдарована людина має, як правило, особливу будову і функціональні особливості головного мозку, а також окремих його аналізаторів. Тривалий час явище обдарованості вивчали в рамках педагогіки. Згодом його дослідженням стали займатися психологи. І тільки в останні 50 років фундаментальні наукові дослідження біологічних основ обдарованості людини стали предметом анатомії, фізіології, генетики та біохімії. Обдарованість може проявлятися в різних видах діяльності. Її не можна визначити за якимось одним критерієм, оскільки вона виявляється в наборі взаємопов'язаних якостей. Так, в обдарованих людей добра пам'ять, увага, логічне або ж образне мислення. Одним із компонентів креативності є дивергентне — творче (Дж. Гілфорд), нешаблонне (Е. ле Боно) мислення. За Дж. Гілфордом, дивергентне мислення характеризується такими особливостями:
     легкість і продуктивність — тобто наскільки швидко індивід може створювати певні продукти творчості: ідеї, думки, об'єкти тощо;
     гнучкість — здатність швидко переключатися з однієї проблеми на іншу або об'єднувати їх;
     оригінальність — своєрідність мислення, незвичний підхід до проблеми, її нове розв'язання;
     точність (відповідність) — стрункість розумових операцій щодо тієї чи іншої проблеми, вибір рішення, адекватного поставленій меті.
Обдарованість може проявлятися в різні періоди розвитку людини. Для обдарованих дітей характерними є рання мова, великий словниковий запас, допитливість. Творча дитина, як правило, енергійна, дотепна, відрізняється розвиненою пам'яттю і виявляє значну самостійність у думках і поведінці. Обдаровані діти здатні класифікувати інформацію, вміють користуватися накопиченими знаннями. Вони із задоволенням сприймають складні завдання, під час виконання яких виявляють неабияку увагу, наполегливість. Дитина високої творчої спрямованості здатна з головою заглибитися в те, що її цікавить, вона дуже винахідлива в образотворчій діяльності, іграх, використанні різних матеріалів, висловлює багато різних міркувань з приводу конкретної ситуації, здатна по-новому підійти до розв'язання проблеми. Обдарованість може бути загальною, коли дитина має потяг до різних видів праці та мистецтва, але може бути і спеціальною, коли інтерес проявляється до якогось одного виду діяльності (музичний, художній, спортивний напрями тощо).
Зрозуміло, що здатність до творчості, поєднана з високим інтелектуальним рівнем, — це виняток, рідкісне явище у звичайному шкільному класі. Проте потенційна творчість, як свідчать зарубіжні та вітчизняні психологічні дослідження, притаманна кожній дитині. Завдання педагога — створювати умови, за яких схильність дітей до нового, нестандартного, їхнє бажання самостійно вирішувати поставлені завдання можуть набути розвитку.

МЕТОДИ ПЛЕКАННЯ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

Скругленный прямоугольник: Співпраця з вихованцемСкругленный прямоугольник: Повага до самоосвіти








ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\talan.jpg

ВИХОВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ –КРЕДО ТВОРЧИХ
*      Я маю творчий потенціал.
*      Я хочу реалізувати його.
*      C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\zmogu.jpgЯ певен, що мені все вдасться.
*      Я схильний ризикувати.
*      Я вмію бачити проблему і можливості її розв'язання.
*      Я маю критичне і гнучке мислення.
*      Я в пошуку!
*      Я виховаю творчу особистість!!!
Кожна обдарована (талановита) дитина — індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Виявити талант—таке завдання має ставить перед собою творчий педагог. Важливим критерієм визначення обдарованої (талановитої) дитини, є чисельні тести, рекомендовані психолого-педагогічного літературою. Проте практика їх використання виявила, що вони не є універсальним методом визначення обдарованості, оскільки навіть у найточніших із них імовірність не перевищує 70—80 %, а тому тестування доповнюємо спостереженням за дітьми. Розібратися в деяких підходах до виявлення ознак обдарованості в процесі безпосереднього спостереження за дитиною допомагає створена творчою групою педагогів школи матриця для виявлення ознак обдарованості у дітей.
МАТРИЦЯ
ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ ОЗНАК ОБДАРОВАНОСТІ У ДІТЕЙ
Позитивні якості:
1.       Дитина має чудову пам'ять.
2.       Для вихованця характерна багата уява.
3.       Дитина вміє створити в уяві альтернативні системи.
4.       Має розвинену оперативну пам'ять і логічне мислення.
5.       Прагне до активного дослідження навколишнього світу.
6.       Вихованець успішний у багатьох починаннях.
7.       Має позитивну установку на творче виконання завдань.
8.       Дитина наполеглива у своїх діях, нерідко наближена до самовпевненості.
9.       Характеризується величезною допитливістю.
Негативні якості:
1.       Чітко виражений егоцентризм.
2.       Прагнення до товариства старших дітей та дорослих.
3.       Гостра реакція на несправедливість.
4.       Нестримність почуттів та емоцій.
5.       Нечіткість у розмежуванні реальності та фантазії.
Останні п'ять ознак свідчать самі про себе: виховання дитини — справа дуже складна і серйозна. Критичний аналіз наукових праць та практичного досвіду дає змогу зробити висновок, що рутинне виховання, побудоване на традиційних прийомах, згубно впливає на обдаровану натуру, яка зазвичай сама заявляє про себе, ускладнюючи життя консервативних дорослих і змушуючи їх шукати нестандартні виховні підходи. Тому, опрацювавши літературу і врахувавши поради фахівців-психологів, використавши досвід роботи з цього питання, накопичений в інших навчальних закладах дозволив створити пам’ятки «Що повинен знати педагог, який виховує обдаровану дитину?» та «Модель компетентності педагога, який працює з обдарованою дитиною».
C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\avatar.jpgМОДЕЛЬ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА, ЯКИЙ ПРАЦЮЄ З ОБДАРОВАНОЮ ДИТИНОЮ

Мислити за шаблоном –
найкращий спосіб занапастити справу.
Д. Енрайт
1.       Учитель не повинен постійно розхвалювати обдарованого учня за індивідуальні успіхи, краще заохотити його до спільних занять з іншими дітьми.
2.       Учителю не слід надмірно вдаватися до навчання та виховання з елементами змагання. Обдарована дитина частіше буде переможцем, що може викликати неприязне ставлення інших дітей.
3.       Не можна підкреслювати винятковість обдарованої дитини чи, навпаки, навмисно її принижувати, застосовувати сарказм.
4.       Учителю варто пам'ятати, що обдаровані діти зазвичай негативно ставляться до чітко регламентованих повторюваних занять.
5.       Методи, що сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:
     повага до прагнення учнів працювати самостійно;
     надання дитині свободи вибору щодо сфери реалізації своїх, здібностей;
     індивідуальне застосування навчальної програми;
     заохочення учнів до роботи над власними проектами;
     жодного тиску на дітей, створення атмосфери розкутості;
     схвалення результатів діяльності в певній галузі для стимулювання бажання випробувати себе в цій чи інших галузях;
     підкреслення ролі індивідуальних відмінностей;
     надання допомоги і підтримки дітям, які мають власний погляд і внаслідок цього відчувають тиск з боку інших;
     найефективніше використання хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;
     поблажливість до можливого безладу;
     заохочення максимальної захопленості в спільній діяльності;
     постійне підтвердження того, що вчитель є однодумцем учнів, а не супротивником. (Див. схему 1)
6.       Риси, якими має володіти вчитель, котрий працює з обдарованими дітьми:
      доброзичливість і чуйність;
     цілеспрямованість і наполегливість;
     розуміння психології здібних та обдарованих дітей;
     високий інтелектуальний рівень;
     широке коло інтересів;
     готовність до виконання найрізноманітніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей;
     жвавість, активність, почуття гумору;
     гнучкість і завжди постійна готовність переглянути свої погляди;
     здатність до постійного самооновлення, сприйняття нетрадиційних думок і поглядів, емоційна стабільність і вміння переконувати.
Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагога сприяють такі чинники:
1.       Інтерес до змісту діяльності.
2.       Суб'єктивна привабливість спілкування з дітьми.
3.       Високий рейтинг професіоналізму в структурі цінностей особистості.
4.       Достатньо високий рівень самооцінювання й рівень домагань.
5.       Можливості для самореалізації.
6.       Престиж педагогічної діяльності.
7.       Гідні умови праці.
8.       Перспектива професійного зростання.
9.       Позитивне стимулювання діяльності.
Поради вихователям обдарованих дітей
1.       Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих — вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я».
2.       Допомагайте здібним дітям виробити адекватну «Я»-концепцію й самооцінку, розвивайте в них емпатію.
3.       Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду, взаємодіючи з людьми.
4.       Дотримуйтесь порядку й дисципліни: обдаровані діти, як і всі інші, мають знати межу допустимо поведінки.
5.       Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця була корисною.
6.       У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод—це активізує їхню роботу.
7.       Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного здобування знань.
8.       Привчайте обдарованих дітей працювати разом — це допоможе їм адаптуватися до соціальних умов.
9.       Заохочуйте дітей—це стимулює їх.
10.   Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей.

книги





ПАМ'ЯТКА
«ЩО ПОВИНЕН ЗНАТИ ПЕДАГОГ,
ЯКИЙ ВИХОВУЄ ОБДАРОВАНУ ДИТИНУ?»
     У талановитої дитини відразу помітні тонка спостережливість, зосередженість, посидючість, уміння наполегливо переслідувати поставлену мету, самостійність і незалежність у діяльності.
     Немотивований тиск та примус, нав'язування занять затримують прояви справжніх природних нахилів.
     Занадто рання спеціалізація та «професіоналізація» збіднюють особистість. Необхідно гармонійно розвивати сукупність тілесних, душевних І розумових сил, які становитимуть реальну користь у житті, допоможуть вихованцеві посісти достойне місце в суспільстві.
     Талановитій дитині необхідно надавати не тільки свободу самодіяльності, а й можливість у певних межах обговорювати з дорослими свої наміри. У результаті виробляється самоповага та здатність критично оцінювати свої здібності й дії.
     Інтенсивному розвитку природних задатків допомагають ознайомлення з різноманітною діяльністю, глибокі й помірно численні враження. Потрібні для творчості фарби, звуки, форми, рухи талановиті діти знаходять у спілкуванні з природою, яка пробуджує мислення, уяву, творчість.
Цікавий матеріал, який можна використати як доповнення до наведених вище порад учителям і батькам, містять сучасні дослідження, проведені відомим психологом А. Баркан із питань виховання обдарованої дитини:
1.           Важливо не ігнорувати унікальності такої дитини, проте й не висловлювати надмірних захоплень її обдарованістю, не перетворювати життя дитини на інструмент задоволення батьківських амбіцій.
2.           Природна допитливість обдарованих дітей є причиною безлічі запитань, якими вони «замучують» дорослих. Особливо складно з такими дітьми в школі. їх намагаються порівняти з іншими, підігнати під зручний стандарт звичайного, слухняного учня. Ось чому так часто ті, кого в дитинстві називають «вундеркіндами», з віком стають звичайними прагматичними людьми, які нічого оригінального, нового не створюють, а їхні досягнення не відповідають рівню їхніх здібностей.
3.           Необхідно створювати всі умови для розвитку таланту, але не нав'язувати дитині своїх захоплень та інтересів, не культивувати необхідності будь-що досягти неперевершених результатів, не перевантажувати, не змушувати постійно займатися улюбленою справою, бо це може відбити бажання цікавитися улюбленим заняттям, стати причиною неврозу або розвинути в дитині пихатість та претензійність.
4.         Намагатися зменшити надмірну вразливість обдарованої дитини, вчити її гідно програвати і не сприймати невдачу як трагедію, володіти емоціями, робити все, щоб дитина не занижувала самооцінки і водночас не виставляла на показ свою обдарованість.
5.         Допомагати їй налагоджувати нормальні стосунки з дорослими і дітьми.
6.         Якомога більше приділяти уваги її фізичній активності.
ТЕХНОЛОГІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОБДАРОВАНИХ ТА ЗДІБНИХ ДІТЕЙ
http://novovjazivka.ucoz.ua/_si/0/32866426.jpgТехнологія спрямована на:
     виявлення обдарованих та здібних дітей;
     створення умов для реалізації індивідуальних творчих здібностей дітей.
Теоретичне обґрунтування
Характерними особливостями обдарованих дітей є висока пізнавальна активність і розвинений інтелект, багата фантазія, творчість, винахідливість, емоційна безпосередність, високий енергетичний рівень, чітка моторна координація, фізична стабільність. Реформування системи освіти зумовило необхідність формування й розвитку інтелектуального та духовного потенціалу нації. Особливо актуальною є проблема створення української еліти. А для цього слід створити найсприятливіші умови для всебічного розвитку дитини.
Технологія передбачає:
     інтелектуальний, соціальний і духовний розвиток особистості дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, стану здоров'я, потреб суспільства;
     оптимальну реалізацію цілісного розвивального впливу навчання, виховання та освіти на особистість учня;
     мобілізацію психічних ресурсів особистості, спрямовану на інтенсивний саморозвиток, що водночас забезпечуватиме і повну самореалізацію, творчу налаштованість.
Концепція Створення атмосфери для розвитку індивідуального потенціалу особистості в умовах вільного вибору, для зростання особистості та її пізнавальних здібностей, можливість адаптації особистості в соціокультурному середовищі.
Мета технології: максимальний розвиток особистості дитини з високим рівнем здібностей в одній чи декількох сферах з урахуванням її індивідуальних особливостей.
Завдання:
1.     Забезпечити умови для самореалізацїї особистості, використовуючи сучасні технології навчання та виховання.
2.     Спрямувати роботу з батьками на виявлення та розвиток здібностей їхньої дитини.
3.     Скоординувати роботу фахівців, викладачів щодо надання кожному учневі індивідуальних рекомендацій, створення карт просування здібних дітей.
Умови застосування технології
Технологію супроводу обдарованих та здібних дітей слід використовувати за умови взаємодії, взаєморозуміння, узгодженої діяльності всіх учасників навчального процесу.
Покроковий опис технології
Засобом опису технології є технологічна карта, де зазначено напрями роботи з обдарованими та здібними дітьми протягом навчального року. Згідно з цим відбувається розвиток кожної дитини. Цей процес має планомірний і системний характер, він передбачає:
      комплексне діагностування;
      інформацію;
      консультування;
      проектування індивідуально-орієнтованих програм;
      аналітичну роботу з реалізації цієї проблеми.
Результативність згаданої технології визначається через показники всебічно розвиненої особистості з високим рівнем розумового розвитку, здатної до саморозвитку та самореалізацїї.
Способи визначення результату
1.     Анкетування.
2.     Спостереження (зокрема психологічне).
3.     Аналіз індивідуальних карт досягнень.
Головні переваги
Індивідуальний супровід:
      уможливлює Інтелектуальний, соціальний і духовний розвиток, саморозвиток та самореалізацію дитини;
      сприяє не тільки просуванню учня в одній галузі, а й підсиленню інтересу до вивчення інших предметів;
      допомагає розвивати пізнавальну активність, нестандартність мислення, наполегливість, надзвичайну працездатність, активну життєву позицію в соціальному середовищі;
      виявляє талановитих, обдарованих дітей, адже талант — це диво, досить незвичайне явище, яке трапляється не так уже й часто;
      допомагає завчасно виявити конкретні нахили, уподобання, зумовлені природними здібностями;
      допоможе дитині знайти себе і своє творче призначення.


Застереження
1.          Помилковий прогноз стосовно обдарованості конкретної дитини може призвести до негативних наслідків.
2.          Надмірна увага і спонукання до успіхів може спричинити стрес.
http://school54.edu.kh.ua/files2/images/obdarovan_dti/karandash.jpg?size=11ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД
РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
Створення програми психологічного супроводу зумовлене посиленням уваги до проблем особистості, особливо обдарованої й талановитої, та потребою в такій системі навчально-виховного процесу, за якої учень як унікальна і неповторна особистість стає активним суб'єктом навчання й виховання. Реалізовуючи таку програму, психологічна служба школи впроваджує ефективні методики і технології виявлення, навчання та виховання дітей з високим рівнем здібностей. Програма також передбачає вдосконалення середовища, яке має забезпечити умови для розвитку творчого потенціалу і гармонійного розвитку особистості.
ТЕХНОЛОГІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
1.    Конвенція про права дитини (ратифікованаПостановоюВерховної Ради Українивід 27.02.1991 р. № 789).
2.    Закон Украйні «Про молодіжні та дитячігромадськіорганізації».
3.    Закон України «Про фізичнукультуру і спорт».
4.    Указ Президента України «Про національну програму правової освіти населення» від 18.10.2001 р. № 992.
5.    Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політикита під­тримки молодіжних громадськихорганізацій» від 06.10.1999 р. № 1284.
6.    Конвенція виховання дітей та молоді у національній системі освіти (затвердженаколегією МОНУкраїни 28.12.1996 р.).
7.    Концепція громадянського виховання особистості.
8.    Концепція військово-патріотичного виховання молоді.
9.    Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб житія в дітей та молоді.
10.                       Концепція родинно-сімейного виховання.
11.                       Наказ МОН України «Про затвердженняположення про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості» від 29.08.2003 р. № 585.
12.                       Наказ МОН України «Про присвоєння та підтвердження почесних звань «народний художній колектив» і «зразковий художній колектив» від 29.06.2005 р. №385.
13.                       Наказ МОН України «Про систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи загальноос­вітніх та позашкільних навчальних закладів» від 21.07.2003 р. № 486.
14.                       Наказ МОН України «Про затвердження положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спе­ціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідних робіт та конкурси фахової майстерності» від 18.08.1998 р. №305.
15.                       Наказ МОН України «Про затвердженнятиповихнавчальних планів для організації профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» від 20.05.2003 р. № 306.
16.                       Рішення колегії МОН України «Про затвердження Концепції профільного навчання в старшій школі» від 25.09.2003 р.№ 10/13.
17.                       Методичний лист МОН України «Про організацію та проведення свят у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України».


 

Ділова гра “ Створимо Місто Майбутнього”

                             Das Spiel „Die Stadt der Zukunft“
Цілі:
 Практичні: реалізуватись у поданій мовленнєвій ситуації
Освітні: вчити вести бесіду на запропоновну тему
Розвиваючі: розвивати  комунікативне мовлення, творче та логічне мислення.
Виховні: виховувати шанобливе ставлення до рідного міста,  виховувати почуття прекрасного.
Тип заняття— ділова гра із застосуванням інтерактивних технологій.

Хід гри
Heute werden wir unsere Kenntnisse zum Thema „In der Stadt“ systematisieren und die Spontanrede entwickeln.
Unsere Stadt ist groß und schön. Wir mögen sie sehr. Aber es gibt etwas, was uns nicht besonders imponiert. Nun z.B. es gibt zu wenig Bäume oder die Apotheke ist zu weit. Also, wir haben heute die Möglichkeit, eine eigene Stadt zu bauen.Sie sind heute die Architekten und sie können Ihre Pläne verwirklichen.
Jetzt bilden wir  zwei Gruppen.Welche Farbe mögen Sie? Jede Gruppe bekommt  alles Notwendiges, um einen Stadtprojekt zu bilden. Also, an die Arbeit! Aber jeder muss die Handlung kommentieren.

Учасники гри створюють проект міста майбутнього, коментуючи свої дії.

Lehrer. Sehr geehrte Architekten. Ich bin Korrespondent der Zeitung „Zukunft“. Sagen Sie bitte,
 Gibt es in ihrer Stadt ein Kino.  Wo ist es?
                                   eine Bank,
                                   einen Supermarket
                                   ein Postamt
                                   ein Museum
                                   eine Kirche?
Beachten Sie Grammatik!
Lehrer. Also, die Stadtproekte sind fertig. Wir werden später sie besprechen und analysieren. Aber zuerst müssen wir einen Architektenrat bilden. Die erste Gruppe, Ihr Vorschlag bitte? Wer wird das? Begründen Sie Ihren Wahl.
Muster.
Wir wählen Mykola aus, weil ...
Sie hören ihre Kollege zu, beachten die beste Komponente, beraten sich, entscheiden sich und bilden gemeinsamen Stadtprojekt.

So, wir sehen diesen schönen Stadt der Zukunft. Bitte, sagen sie einige Sätze dazu. Und Sie  haben den Recht, etwas hinzufügen.

Лідери груп захищають проекти. Інші члени доповнюють.

Also, wir haben gemeinsames Stadtplan, dass unsere Experte im Bereich der Architektur gemacht haben.
Sie haben das Wort.
Stellen Sie bitte einige Fragen!

Wie schön ist unsere Stadt!
Hier sind die Strophe aus einem Gedicht. Hier muss man ein passendes Wort einsetzen.

Lehrer. Heute ist eine neue grosse Stadt geboren — die Stadt der Zukunft. Wo  liegt unsere Stadt an der Karte?
 Ich gratuliere diese Stadt zum Geburtstag und  schenke frische Luft (прикріплюю метелика)

Und Sie?


Also, wir bringen  diesen Stadtprojekt dem Stadtleiter. Ich hoffe, er beachtet unsere Votschläge. 

Ich danke allen für gute Arbeit. Sie sind echte Fachleute.
 Alle bekommen die beste Noten.

Die Hausaufgabe. Versuchen Sie bitte  die Gesetze für die Einwohner unserer Stadt schreiben.
 
 

 Тренінг із вчителями німецької мови 

 з питання  розвитку мовленнєвих компетентностей  учнів  

 1.


                      M ü l l –D e t e k t i v e
Мета: створивши рольову ситуацію про проблему, яку потрібно розв’язати, вчитель розвиває в учнів  навички усного мовлення, тренує у розпізнаванні та вживанні лексики з певної теми, сприяє розвитку логічного мислення, уваги, памяті.
Умова. Перед багатосімейним будинком стоїть  контейнер із сміттям.  Уважно оглянь його та  вислови      уяву про його власників.
Контейнер А:
1.       14 листівок з побажаннями щастя з нагоди десятої річниці весілля Франка та Ренати;
2.       порожня пляшка з-під соку;
3.        журнал про будинки відпочинку в Ірландії;
4.       зіпсований футбольний м’яч;
5.       рахунок станції обслуговування авто «Мерседес»
6.       купа використаного  комп’ютерного паперу;
7.        дві пари дитячого гумового взуття;
8.       давній лотерейний квиток;
9.       дві порожні банки з-під корму для кішок;
10.     старий журнал;
11.     рештки арахісу
12.     пакунок з-під чіпсів 
Хто проживає у цій квартирі  (детально) ?
Які звички мають  мешканці?
Яке у них хобі?
Де вони проводять відпустку?
Що вони зазвичай їдять?
Чи є у  їхньому будинку домашні улюбленці?
Що тобі ще впало у вічі?

















2.

             Навчально-ігровий матеріал на уроках німецької мови
Прислів′я , вірші, скоромовки, кросворди та ребуси урізноманітнюють процес засвоєння нового матеріалу та сприяють підвищенню інтересу школярів до предмета. З допомогою таких матеріалів вчитель може перетворити процес презентації нової лексики в ефективну форму заохочення учнів до комунікації. Вправи сприяють розвитку лексичних та граматичних навичок школярів, їх творчих здібностей.
Порада вчителям: «Не потрібно уникати складного матеріалу, потрібно подавати його у цікавій формі.»

І. Прислів′я та ідіоми
Von Kopf bis Fuß - mit Herz und Hand
Вправа 1a. З′єднайте вирази
einen langen Arm haben
jemand mutet sich beim Essen zu viel zu
die Auge des Gesetztes
seinen guten Ruf verlieren
die Augen sind größer als Magen
viel riskieren
die Beine unter die Arme nehmen
viel Einfluss haben
das Gesicht verlieren
eine plötzliche, unangenehme Nachricht
ein Schlag ins Gesicht
die Polizei
Hals über Kopf
sich beeilen, sich anstrengen
seine Haut zu Markte tragen
sofort, ohne Vorbereitung
Lösung
einen langen Arm haben – viel Einfluss haben
die Auge des Gesetztes – die Polizei
die Augen sind größer als Magen – jemand mutet sich beim Essen zu viel zu
die Beine unter die Arme nehmen – sich beeilen, sich anstrengen
das Gesicht verlieren – seinen guten Ruf verlieren
ein Schlag ins Gesicht – eine plötzliche, unangenehme Nachricht
Hals über Kopf – sofort, ohne Vorbereitung
Вправа 1b. З′єднайте вирази
sein Herz in die Hand/in beide Hände nehmen
jemandem, etwas sehr genau prüfen
mit Haut und Haaren
etwas mütig anfangen
ein Herz und eine Seele sein
Sag die Wahrheit
aus tiefstem Herzen
vollständig, ganz und gar
Hand aufs Herz
aus tiefem inneren Gefühl
jemandem sein Herz schenken
jemandem lieben
jemandem, etwas auf Herz und Nieren prüfen
jemand ist mitleidend, traurig über etwas
jemandem blutet das Herz
sich sehr gut verstehen
Lösung
sein Herz in die Hand/in beide Hände nehmen – etwas mütig anfangen
mit Haut und Haaren – vollständig, ganz und gar
ein Herz und eine Seele sein – sich sehr gut verstehen
aus tiefstem Herzen – aus tiefem inneren Gefühl
Hand aufs Herz! – Sag die Wahrheit!
jemandem sein Herz schenken – jemandem lieben
jemandem, etwas auf Herz und Nieren prüfen -  jemandem, etwas sehr genau prüfen
jemandem blutet das Herz – jemand ist mitleidend, traurig über etwas
Вправа 1c. З′єднайте вирази
ein/kein Dach über dem Kopf haben
etwas Falsches sagen
Schulter an Schulter
man könnte belauscht werden
die Wände haben Ohren
eine/keine Bleibe/Wohnung haben
Steck deine Nase in das Buch
gemeinsam
sich den Mund/das Maul verbrennen
an (zu) viel denken müssen
Liebe geht durch den Magen
Lern lieber, lies
den Kopf voll haben
mit vielen Gesten reden
mit Händen und Füßen reden
eine Frau kocht gut

Lösung
mit Händen und Füßen reden – mit vielen Gesten reden
den Kopf voll haben – an (zu) viel denken müssen
Liebe geht durch den Magen – eine Frau kocht gut
sich den Mund/das Maul verbrennen – etwas Falsches sagen
Steck deine Nase in das Buch! – Lern lieber, lies!
die Wände haben Ohren – man könnte belauscht werden
Schulter an Schulter – gemeinsam
ein/kein Dach über dem Kopf haben – eine/keine Bleibe/Wohnung haben

Вправа 2. Доберіть слова з таблиці. Які частини тіла задіяні?
Welche Körperteile sind gemeint?
Man kann ...
1.   damit jemand umarmen - die Arme
2.   damit das Essen kauen -
3.   damit denken -
4.   damit jemand küssen -
5.   damit kräftig zuschlagen -
6.   damit riechen -
7.   damit sehen -
8.   damit hören -
9. sie sich brechen -
10. es schlagen hören -
11. damit schreiben -
12. damit auf etwas zeigen -
13. damit die Temperatur fühlen -        
14. sie beim Friseur schneiden lassen -
15. ihn rasieren -
16.  damit den Kopf bewegen -
17.  damit atmen -
18.  damit seine Kraft gebrauchen -
19.  damit jemanden treten -
20.  damit schnell laufen
die Zähne  die Arme  das Gehirn  die Lippen  die Faust das Herz  die Hand
die Nase   die Augen   die Ohren der Finger  der Hals die Haare  die Muskeln
die Knochen die Haut die Beine der Fuß der Bart die Lunge
Lösung
1)   die Arme
2)   die Zähne
3)   das Gehirn
4)   die Lippen
5)    die Faust
6)    die Nase
7)    die Augen
8)    die Ohren
9)    die Knochen
10)           das Herz
11)           die Hand
12)           der Finger
13)           die Haut
14)           die Haare
15)           der Bart
16)           der Hals
17)           die Lunge
18)           die Muskeln
19)           der Fuß
20)           die Beine

Вправа 3. Прочитайте прислів′я та виберіть українські еквіваленти
Lesen  Sie  die  deutsche  Sprichwörter, wählen Sie die ukrainische Äquivalente!

a)     Früh nieder und früh auf verlängert den Lebenslauf.
b)    Was du heute kannst besorgen, das verschiebe nicht auf morgen.
c)     Guten Rat kommt über Nacht.
d)    Morgenstunde hat Gold im Munde.
e)     Man soll den Tag nicht vor dem Abend loben.
f)      Ein jeder Tag hat seine Last.
g)     Morgen, Morgen, nur nicht heute sagen alle faulen Leute.

1)    Кожний день має свої клопоти.
2)    Ранок мудріший від вечора.
3)    Хто рано встає, тому Бог дає.
4)    Завтра, завтра, тільки не сьогодні – кажуть всі лінивці.
5)    Хто недовго спить, тому щастить.
6)    Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.
7)    Не хвали день до вечора.

Lösung
a – 5, b – 6, c – 2, d – 3, e – 7,  f – 1,  g – 4

ІІ. Робота з віршами, жартами та короткими історіями

Вправа 1. Напишіть вірш правильно. Посортуйте рядки.
Schreiben Sie das Gedicht richtig ! Sortieren Sie die Reihe des Gedichtes.

Was wir alles  in  einer  Woche  machen  können.
1. Jede Woche bringt uns wieder
Donnerstag und Freitag nun –
wie die Woche schnell vergeht!
Montag, Dienstag, Mittwoch -  seht,
macht du einen neuen Plan.
Arbeit, Freizeit, Bücher, Lieder.
Sonnabends und Sonntags dann
haben wir noch viel zu tun.
Lösung
Jede Woche bringt uns wieder
Arbeit, Freizeit, Bücher, Lieder.
Montag, Dienstag, Mittwoch -  seht,
wie die Woche schnell vergeht!
Donnerstag und Freitag nun –
haben wir noch viel zu tun.
Sonnabends und Sonntags dann
macht du einen neuen Plan.

Вправа 2. Доберіть необхідні  слова з таблиці

Zwölf ________   hat  das  Jahr
Im Januar bläst _______  so kalt,
im _______ laut das Jagdhorn schallt,
im März laßt uns Körner legen.
________ neckt uns mit Sonnenregen.
Der Mai bringt uns den _________,
Juni, der macht die Tage _____.
Der Juli sieht die Ähren schwer,
_______ mäht alle Felder leer,
Septemberäpfel – schwer und rund,
Oktober färbt _______ bunt,
November reißt sie von den _______.
________ naht mit Weihnachtsträumen.
So rundet sich das volle ______,
das Ende zeigt, ob gut es war.
                                                 (Hannes  Hüttner)
Texterläuterungen
bläst  -  віє
das Jagdhorn schallt  -  лунає мисливський ріг
Körner legen  -  сіяти зерна
neckt  -  тішить; жартує; глузує
die Ähre  -  колосок 
mäht  -  косить; жне
naht  -  наближається; підходить

Monate, der Wind, Bäumen, April, lang, die Blätter, Jahr, Februar, Fogelsang, August, Dezember
Lösung
Zwölf  Monate  hat  das  Jahr
Im Januar bläst der Wind  so kalt,
im Februar laut das Jagdhorn schallt,
im März laßt uns Körner legen.
April neckt uns mit Sonnenregen.
Der Mai bringt uns den Fogelsang,
Juni, der macht die Tage lang.
Der Juli sieht die Ähren schwer,
August mäht alle Felder leer,
Septemberäpfel – schwer und rund,
Oktober färbt die Blätter bunt,
November reißt sie von den Bäumen.
Dezember naht mit Weihnachtsträumen.
So rundet sich das volle Jahr,
das Ende zeigt, ob gut es war.
                                                 (Hannes  Hüttner)

Вправа 3 . Поставте речення у правильному порядку.

Setzen Sie die Sätze in die richtige Reihenfolge.
·        Da antworten ihm die Männer:
·        Er fragt die beiden, warum sie das so machen.
·        Einer von beiden schaufelt ein Loch.
·        1. Auf der Straße arbeiten zwei Männer.
·        „Der steckt die Laternen in die Löcher, aber heute ist er krank."
·        „Wir sind normalerweise zu dritt."
·        Da kommt ein Spaziergänger und sieht die beiden.
·        „Und was macht der Dritte?" will der Spaziergänger wissen.
·        Aber der zweite schaufelt es sofort wieder zu.
·        Das wiederholt sich immer wieder.

Вправа 4. Подумайте і з′єднайте
Scherzfragen
1.                 Was ist am Menschen kleiner als er selbst und doch höher als er?
2.                 Was ist groß beim Riesen und klein beim Zwerg?
3.                 Welcher Mensch kann seine eigenen Augen sehen?
4.                 Es ist einzige, was sich verdoppelt, wenn man es teilt.
5.                 Was hat man, wenn man zur Arbeit geht, immer an der rechten Hand?

a)                 der in den Spiegel sieht
b)                das Glück
c)                 sein Hut
d)                der Buchstabe r
e)                 fünf Finger
Lösung
1 - c, 2 - d, 3 – a, 4 – b, 5 – e


ІІІ. Ребуси та кросворди
Вправа 1. Скажіть по-іншому
Sagen Sie es anders :

1. Ich habe keine Arbeit.                            → Ich  bin arbeitslos.
Овал: Berufstätig sein
Hausfrau  /  Hausmann sein
Arbeitslos sein                       studieren
Arzt / Ärztin sein

     2. Ich arbeite.                                            
     3. Ich bin Studentin.                                 
4. Ich bin zu Hause bei den Kindern.        
5. Ich habe Medizin studiert.                    






Вправа 2. Знайдіть професії в таблиці.
Finden Sie die Berufe und Tätigkeiten :
Es gibt zwölf  Wörter.
D
R
U
H
K
L
D
A
B
I
O
L
O
G
E
I
O
W
Q
H
A
U
S
M
A
N
N
G
O
P
I
H
D
K
H
S
E
F
G
H
U
R
E
H
O
L
J
B
C
S
A
J
C
G
P
O
L
I
Z
I
S
T
I
N
L
Ä
J
U
L
H
Z
K
O
L
T
T
E
T
R
A
A
J
A
I
F
E
Ü
H
S
T
U
D
E
N
T
D
E
R
T
G
H
F
Q
L
E
H
R
E
R
I
N
U
F
R
I
S
E
U
R
A
E
F
R
D
V
E
R
K
Ä
U
F
E
R
J
O
A
K
R
A
N
K
E
N
S
C
H
W
E
S
T
E
R
U
W
H
A
P
O
T
H
E
K
E
R
I
N
N
O
L
P

Вправа 3. З′єднайте праву частину з лівою
Was passt links und rechts zusammen?

1. Wand
Tennisball
2. Hand    
Schale
3. Schläger
  Tapete
4. Lampe
Birne
5. Banane
Finger
a. Anzug
Tor
b. Computer
Maus
c. Fußball
Seite
d. Buch
Zucker
e. Kaffee
Krawatte
I. Berlin
Korken
II. Wetter
Wasser
III. Abend
Schnee
IV. Durst
Dunkelheit
V. Flasche
Stadt
A. Baum
Scheibe
B. Fernsehen
Regel
C. Brot
Ast
D. Bein
Programm
E. Grammatik
Fuß

Lösung
1. Wand
Tapete
2. Hand    
Finger
3. Schläger
Tennisball
4. Lampe
Birne
5. Banane
Schale
a. Anzug
Krawatte
b. Computer
Maus
c. Fußball
Tor
d. Buch
Seite
e. Kaffee
Zucker
I. Berlin
Stadt
II. Wetter
Schnee
III. Abend
Dunkelheit
IV. Durst
Wasser
V. Flasche
Korken
A. Baum
Ast
B. Fernsehen
Programm
C. Brot
Scheibe
D. Bein
Fuß
E. Grammatik
Regel

ІV. Безкінечні історії

Ein Hase, der gern Bücher las
Ein Hase, der gern Bücher las,
fand ein dickes Buch im Gras,
er setzte sich ins Gras und las,
das dicke Buch,
im Buch stand das: Ein Hase, der gern Bücher las,
fand ein dickes Buch im Gras,
er setzte sich ins Gras und las,
das dicke Buch,
im Buch stand das: Ein Hase, der gern Bücher las,
fand ein dickes Buch im Gras,
er setzte sich ins Gras und las,
das dicke Buch,
im Buch stand das: Ein Hase, der…
Josef Guggenmos

Ich will dir was erzählen
Ich will dir was erzählen
von der Muhme Rählen.
Diese Muhme hat einen Garten
und das ist ein Wundergarten.
In dem Garten ist ein Weg
und das ist ein Wunderweg.
An dem Weg, da steht ein Baum
und das ist ein Wunderbaum.
An dem Baum, da ist ein Zweig
und das ist ein Wunderzweig.
Auf dem Zweig, da ist ein Nest
und das ist ein Wundernest.
In dem Nest, da ist ein Ei
und das ist ein Wunderei.
Aus dem Ei fällt ein Korn
und lies alles noch einmal von vorn!

Das unendliche Gummigedicht
Auf einem Gummi-Gummi-Berg,
da wohnt ein Gummi-Gummi-Zwerg.
Der Gummi-Gummi-Zwerg
hat eine Gummi-Gummi-Frau.
Die Gummi-Gummi-Frau
hat ein Gummi-Gummi-Kind.
Das Gummi-Gummi-Kind
hat ein Gummi-Gummi-Kleid.
Das Gummi-Gummi-Kleid
hat ein Gummi-Gummi-Loch.
usw (Nun dichte selber weiter.)

Siebenundzwanzig Indianer
Es war eine finstere und stürmische Nacht. Siebenundzwanzig Indianer saßen um das Lagerfeuer und sagten: „Häuptling, erzähl und eine Geschichte!“ Da stand der Häuptling auf und sagte:Es war eine finstere und stürmische Nacht. Siebenundzwanzig Indianer saßen um das Lagerfeuer und sagten: „Häuptling, erzähl und eine Geschichte!“ Da stand der Häuptling auf und sagte: „…“

Kunterbund
Ich will euch was erzählen.
Hört zu, gleich fängt es an.
Es war einmal
ein schwarzer
kurzer
runder
bunter Mann.
Der hatte
schwarze
kurze
runde
bunte Hosen an.
Er ritt durch
schwarze
kurze
runde
bunte Straßen,
wo viele
schwarze
kurze
runde
bunte Kinder
saßen.Er sprach:
Ihr schwarzen
kurzen
runden
bunten Kinder,
gebt gut Acht!
Ich habe euch hier
ein schwarzes
kurzes
rundes
buntes Buch
gebracht.
Das Buch ist voll von schwarzen
kurzen
runden
bunten Märchen
und Geschichten.
Und wer es liest,
der wird bald selber
schwarze
kurze
runde
bunte Märchen
dichten: „Es war…“

Mäusekrimi
Es war mal eine Maus.
Die wollte was erleben.Die kleine Maus ging aus,
ging tippeltrippeltrippel,
ging um das Eck.
Da stand, o Schreck, ein Kater.
Der Kater rief: „Ich fresse dich!“
Drauf rief die Maus:
„Du kriegst mich nicht!“,
und lief geschwind nach Haus.Was tat die Maus zu Haus?
Sie legte sich aufs Kanapee
und las dort einen Krimi
von einer kleinen Maus:
Die wollte was erleben.Die kleine Maus ging aus,
ging tippeltrippeltrippel,
ging um das Eck.
Da stand, o Schreck, ein Kater.
Der Kater rief: „Ich fresse dich!“
Drauf rief die Maus:
„Du kriegst mich nicht!“,
und lief geschwind nach Haus.Was tat die Maus zu Haus?
Sie legte sich aufs Kanapee
und las dort einen Krimi
von einer kleinen Maus…
Josef Guggenmos

Vom Jockel
Es schickt der Herr den Jockel aus,
er soll den Hafer schneiden.
Der Jockel schneid’t den Hafer nicht
und kommt auch nicht nach Haus.Da schickt der Herr den Pudel aus,
er soll den Jockel beißen.
Der Pudel beißt den Jockel nicht.
Der Jockel schneid’t den Hafer nicht
und kommt auch nicht nach Haus.Da schickt der Herr den Prügel aus,
er soll den Pudel schlagen.
Der Prügel schlägt den Pudel nicht.
Der Pudel beißt den Jockel nicht.
Der Jockel schneid’t den Hafer nicht
und kommt auch nicht nach Haus.Da schickt der Herr das Feuer aus,
es soll den Prügel brennen.
Das Feuer brennt den Prügel nicht…Da schickt der Herr das Wasser aus,
es soll das Feuer löschen.
Das Wasser löscht das Feuer nicht…Da schickt der Herr den Ochsen aus,
er soll das Wasser saufen.
Der Ochse säuft das Wasser nicht…Da schickt der Herr den Metzger aus,
er soll den Ochsen schlachten.
Der Metzger schlacht’t den Ochsen nicht…Da schickt der Herr den Henker aus,
er soll den Metzger hängen.
Der Henker hängt den Metzger nicht…Da schickt der Her den Teufel aus,
er soll den Henker holen.
Der Teufel holt den Henker nicht…Da geht der Herr nun selbst hinaus
und macht bald ein End’ daraus:
der Teufel holt den Henker,
der Henker hängt den Metzger nun,
der Metzger schlacht’t den Ochsen nun,
der Ochse säuft das Wasser nun,
das Wasser löscht das Feuer nun,
das Feuer brennt den Prügel nun,
der Prügel schlägt den Pudel nun,
der Pudel beißt den Jockel nun,
 

der Jockel schneid’t den Hafer
und kommt dann auch nach Haus.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Особливості ЗНО-2021 з української: роз’яснення УЦОЯО